torsdag, oktober 11, 2012

EFTERÅRETS KULDE

Det er hundehamrende koldt udenfor, der skal godt med tøj på, når vi lige om lidt stiller os ud på indlagringstransportøren og sorterer jord og gamle drænrør fra kartoflerne.

DSC06011

Kulden bed også i fingrene i går aftes, da sidste læs rullede henover båndene. Det er mærkbart, at vi nu er på vej til efterårets kolde tid. Snart kommer tiden med frost og hvide marker, men inden da skal kartoflerne i hus. Sådanne kolde morgener plejer at betyde smuk solrig dag, det saster vi på. God dag til dig.

8 kommentarer:

  1. Ja kulden er begyndt at bide.. handskerne har fået fast plads i tasken.. og på hænderne om morgenen.. :-)
    I dag tror jeg vi har samme flotte vejr som hos jer..
    Hav en god og produktiv dag Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Inge :-) det må godt nok være koldt at cykle sådan en morgen som i dag. Jeg håber du får sol på kinderne i dag :-)

      Slet
  2. Det bed godt nok i næsen her til morgen. Det må være pivkoldt at stå og kigge på sådan et transportbånd i timevis, så I må pakke jer godt ind. Så krydser jeg fingre for,a t det gode vejr holder, til I er færdige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruen i midten, heldigvis skal vi pille jord fra med fingrene, ellers tror jeg de ville blive helt stive ;-)

      Slet
  3. Vejret er hamrende flot hos os - jeg håber virkelig for jer, at det også er det nordpå, og at I snart må blive færdige.
    Jeg så kartoffellovprisningen i tv og hyggede mig mere end en lille smule - de har sandelig haft deres popularitets-rutsjeture, de kartofler :-D
    Og det er da logik for burhøns, at kartofler er sundere: det er en rodfrugt; pasta er ikke andet end hvedemel ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, vejret har været smuk og dejlig :-)Og kartoflerne må have lidt PR så de kan finde plads ind i danskernes køkken igen :-)

      Slet
  4. Og det BLEV en smuk dag. Havde selv dunjakke og stort talstørklæde på i morges, da jeg var ude.
    Hold ud - for vi er super-glade for kartoflerne :-) Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Johanne, en dejlig dag og det lune tøj var en nødvendighed både først og sidst på dagen :-) Vi giver skam ikke op, vildmosekartoflerne har heldigvis et godt ry :-)

      Slet