mandag, oktober 15, 2012

GRÅVEJRSMINDER

Når jeg arbejder på sygehuset, lægger jeg sjældent mærke til vejret udenfor. Alle mine sanser inklusiv opmærksomheden er koncentreret om patienter, pårørende og kolleger. Men bygerne er kommet og gået, mens jeg handlede ind og ordnede ærinder forskellige steder bagefter (noget af det, jeg ikke nåede i sidste uges “ferie”)

P1030681

Og så slog det mig, at jeg aldrig fik fortalt om sidste dag på motorcykelturen til Stockholm. Her var det ikke byger, men massiv regnvejr, vi stod op til søndag. Landmanden trak i regntøjet og fik kørt motorcyklen hen til døren, og så var det bare med at få pakket alle ting ud i en fart. Vejen ud af Stockholm blev noget af et opmærksomheds og koncentrationsprojekt. Vi kunne ikke snakke sammen, fordi samtaleanlægget ikke duede, vi kunne nærmest ikke se GPSanvisninger, for slet ikke at tale om skiltene på vejen. Ellen havde foreslået, at vi tog turen ned langs Vänern, og det gjorde vi så.

P1030678

Først da vi kom i nærheden af Mariestad, blev der tørvejr, og solen tittede frem. Regntøjet kom af og blev lagt til tørre, mens vi fik lidt at spise. Men strømper og handsker blev aldrig tørre, de kunne stadig vrides for vand, da vi kom hjem sent om aftenen.

P1030687

Vi havde fået lov til at brygge te på hotellet, så tepausen blev nede ved søen i Mariestad med udsigt til vand, kirke og masser af fugle, som gerne ville have vores brødkrummer.

P1030692

Vi forsøgte at komme ud og køre langs vandet, det lykkedes ikke, til gengæld kom vi ud på landet og så masser af smukke træhuse.

P1030703

Jeg er vild med svenske og norske træhuse. Hvis vi nogen sinde kommer herfra, er drømmen at finde en gammel gård, som kan rives ned, og så skal vi have et træhus med et lille anneks til børn og børnebørn.

P1030704

Ingen store villaer eller stuehuse til mig,  ingen gamle huse, der skal sættes i stand, næh et nyt smukt træhus med lige det plads, jeg har brug for i det daglige, og ikke 5 m2 mere. Det vil jeg nyde at bo i. Og så gerne en gård, hvor man har gravet grus på jorden, så bliver der både bakker og dale samt søer, et helt lille paradis vil jeg tro.

P1030705

Det er drømme, nu må jeg hellere være praktisk og få kigget noget mere på den der ferieliste, som aldrig blev taget i brug. Datteren har meldt sin ankomst, der skulle også gerne være tid til lidt hygge sammen med hende efter arbejde.

P1030708

God aften til dig.

11 kommentarer:

  1. Drømme skal man have, måske får du en dag dit fine træhus med præcis det plads du ønsker dig, det vil jeg da ønske for dig.
    Det er dejlige billeder du viser fra Sverige, også selv om I ikke kom tæt på den store sø.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, drømme giver næring til livets arbejde :-) Og en anden dag skal vi både på motorvejen til Stockholm og tættere på Vänern :-)

      Slet
  2. Åh hvor heldig, at din datter kommer hjem - min når det ikke.
    Ja et træhus skulle man bo i, det har du ret i! - / I får da oplevet noget på den mc'er:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, jeg føler mig også heldig :-) Den MC har givet os masser af oplevelser

      Slet
  3. Er nok slutt på motorsykkelturer for i år ja.
    Men det er koselig å tenke tilbake på flotte turer en har hatt.
    Selv i regnvær kan en ha fine turer. Men det beste er når solen skinner.
    Ønsker deg ei herlig høstuke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Astrid, vi håber på en tur mere, men nu får vi at se :-)

      Slet
  4. Det lyder som dejlige drømme om huse. Jeg håber, det bliver sådan for jer engang. Dejligt med datteren på besøg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, vi får se, der skal jo være nogle, der vil købe gården her :-)
      Det er så ikke aktuel endnu, landmanden har ikke i sinde at stoppe lige nu. Og mens jeg sover, kommer datteren hjem, det bliver hyggeligt i morgen.

      Slet
  5. Jeg har også en drøm om et lille træhus i Sverige, men nu har vi da fået et lille rækkehus og det er også godt..Og der er smukt at køre i Sverige hvadenten det er ved vandet eller på landet med alle de små skønne huse..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, der er dejligt i Sverige, men mit træhus skal ligge i Nordjylland :-)

      Slet
  6. Skønne billeder fra det skønne Sverige. Du når alligevel at se dig omkring, mens du sidder og passer på ikke at falde af, der bag på motorcyklen.

    SvarSlet