tirsdag, oktober 16, 2012

I RO OG FRED

Mange af mine kolleger ryster på hovedet, når de hører, jeg står op 75 minutter, før jeg skal køre. De smører madpakker om aftenen, gør alt klart, så det blot er badet, der mangler om morgenen. Mange af dem spiser heller ikke før til formiddagspausen på arbejdet.

Jeg elsker mine morgenstunde. Jeg nyder mine morgener foran computeren med morgenmaden og nu i den kolde tid også en kop varm hyldebærsaft. Det er ikke badeværeslet, der bruges tid på. Vask, føntørring og en omgang creme i hovedet, ingen make-up i ansigtet (frisørens farvning af bryn og vipper må være nok) eller stylingprodukter i håret, ingen overvejelser over tøj og tilbehør. Jeg f'øler mig heldig, at hverdagstøjet er en kittel, om lidt skal jeg på skole, så bliver det en helt anden sag, men da skal jeg heldigvis først møde klokken ni og ikke klokken syv ;-)

Nu er jeg den, der er smuttet. Håber din dag fik en god start.

P1030494

10 kommentarer:

  1. Uuuhh, morgener er de bedste.
    Jeg springer ud af sengen to timer før, jeg skal køre. Og jeg hygger mig! Kaffe, computer, morgenmad, madpakke, bad, lydbog og strikketøj er morgenkomponenter hos mig. Jeg er faktisk helt trist, hvis jeg ikke har god tid.

    Jeg var helt bange for, at I havde fået nyt toiletsæde...., men så så jeg, at det var svensk. Pyh ha.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Eva, nej sådan et toiletsæde ville forstyrre min ro ;-)

      Slet
  2. Jeg forstår dig så godt, står også op en god times tid før jeg skal af sted.. Der skal lige være tid til at blive menneske.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, dagen skal bydes velkommen :-)

      Slet
  3. Du, Eva og Inge ville passe godt til John ;-)
    Jeg står op 20 minutter før jeg går ud af døren - skal kun have tid til badeværelset, til påklædning og lidt makeup ... så på trods af mine 60 km til arbejde, står jeg dermed op 75 minutter før jeg træder ind af døren til firmaet :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, du er effektiv lige fra du står op :-)

      Slet
  4. Jeg skal også op i god tid, så jeg kan nyde min kaffe og vågne stille og roligt og få lidt morgenmad inden jeg skal ud af døren..Sjovt toiletsæde, men nok ikke et jeg ville installere i mit badeværelse..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, vi er åbenbart flere med hang til en langsom morgenstart og toiletsæde var sjovt at se der, men ikke hos mig :-)

      Slet
  5. De stille morgener og natten er de bedste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lotte, natten er forbudt vågentid, når man skal møde kl.syv :-) Men ellers er nattens ro også skøn

      Slet