søndag, oktober 28, 2012

JEG TRÆNGTE

Det har været skønne dage i Barcelona, hvor temperaturen stod på 17 grader på skiltet nede ved kongrescenteret, når vi gik forbi det ved halv ni tiden om morgenen, og det samme skilt viste 22 grader, når vi vendte næsen den anden vej ved syv tiden om aftenen. Sygeplejersker og ergoterapeuter er dog ikke skabte til at sidde inde i et auditorium hele dagen lang med få pauser med chancer for frisk luft. Desto skønnere var det at vågne op til en frostklar morgen med solskin i dag og vide, at jeg bare kunne hoppe i løbeskoene.

P1040566

Kulden bed i kinderne, jeg fik tænkt mange tanker, mens jeg løb de 5 km, og hjemme blev Istvan luftet, mens jeg tog billeder. Landmanden er på jagt og både han og Istvan syntes, det var træls, at Istvan ikke var inviteret med. Nu har jeg kogt æg, lunet en bolle, brygget en god kande hvid te med tranebær og fundet rugbrød frem. Efter tre dage med blødt brød dagen lang vil jeg nyde hver en bid af mit rugbrød. Efter tre dage med kongreste vil jeg nyde hver en slurk af min te. Efter tre dage med indeklima nød jeg løbeturen i morges, og der skal helt sikkert lægges en travetur ind senere på dagen mellem alle lektierne.

P1050076

Jeg har nydt dagene i Barcelona, det er en skøn by. Jeg har nydt at blive bekræftet i, at vi er rigtig godt med i vores fokus på synkeproblemer og ernæringsproblemer hos apopleksipatienter. Nu vil jeg nyde min morgenmad. God søndag til dig.

19 kommentarer:

  1. Velkommen hjem Lene.. :-)

    SvarSlet
  2. Det er vist en rigtig fin måde at sige; ude godt men hjemme bedst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sigrid, det var en dejlig by at være i og tusind tak for adressen, vi spiste der og nød det rigtig meget :-)

      Slet
  3. Ude godt men hjemme bedst :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, sådan er det og især når det meste af ude er konference :-)

      Slet
  4. Også jeg vil sige velkommen hjem.

    Jeg har aldrig været i Barcelona, men der er mange af mine venner, der har været det, og alle siger de, at det er en skøn by, så jeg ender nok også med at komme der på et tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, det er en spændende by, så den må både du og jeg sørge for at besøge :-)

      Slet
  5. Ude er godt,hjemme bedst! Rugbrød er det svært at undvære! Men lidt varme måtte du godt have medbragt:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, rugbrød smager skønt :-) og varmen ville ikke med ;-)

      Slet
  6. VElkommen hjem :) lyder til at have været et par hårde dage ... nu kan du slappe af inden du skal i gang igen. Fortsat god søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tove, ja eftervirkninger har vist sig i dag, så er det godt, at jeg bare kan tøffe rundt i afslappet tøj og læse og drikke te :-)

      Slet
  7. Det ordsprog med 'ude er godt, men hjemme er bedst' kom til mig (og andre kan jeg se) mens jeg læste dit indlæg.
    Dejligt at konferencen gik godt. Det er godt at blive bekræftet i, at det man gør er godt.
    Mon vi hører mere om fritiden i Barcelona? (hvis der var sådan noget?) ;-)
    Jeg var der to gange sidste år og synes, det er en skøn by

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, det er en dejlig by, og når jeg finder ord i min trætte hjerne, så kommer de :-)

      Slet
  8. Håber din søndag har fyldt dig med energi, rugbrød, solskin, lektier og latter;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, søndagen var lige det jeg havde brug for :-)

      Slet
  9. Velkommen hjem til det danske efterårsvejr, i dag er da masser af frisk luft at få...;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie og masser af regn her :-)

      Slet
  10. Velkommen hjem. Ja, tænk, at stort set resten af verden lever fint uden rugbrød. Det er svært at forstå :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruen i midten, rugbrød kan man ikke undvære ;-)

      Slet