søndag, oktober 07, 2012

SOM EN GAMMEL BEDSTEMOR

sidder jeg i gyngestolen og strikker sokker.

Man skal flytte sig mentalt, og det kan somme tider gøres ved, at man flytter sig fysisk, eks. ændrer vaner. Vores stuer med de gode stole er på vestsiden, hvor der ikke kommer så megen lysindfald på denne tid af året. Køkken-alrummet er derimod lyst, så jeg flyttede den gamle gyngestol ud til terrassedøren, en bakke på en stol udgør tebordet, og et lille strikkehjørne opstod. Der tænkes tanker om stort og småt, der skrives sms’er til datteren, der strikkes, der slappes af. Lige om lidt skal løbeskoene findes frem, inden jeg skal gøre mig klar til weekendens sidste aftenvagt. I morgen har jeg 7 dages ferie. Dejligt, siger landmanden, så kan du hjælpe til i kartoflerne. Det kan jeg nemlig, jeg er dog kommet til at booke tid hos fodterapeut og tandlæge i overmorgen, havde glemt, at jeg også er en del af arbejdsfællesskabet herhjemme. Nu ser vi, hvordan optagningen går i morgen, og ellers må der meldes afbud.

DSC05962

Jeg snupper lige et par omgange mere på sokkerne, før jeg begiver mig ud i blæsten. Må din søndag give dig lys og frisk luft til hjerne

19 kommentarer:

  1. God tur til dig, ude i naturen..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla, der var en strid modvind, så nu har jeg fået den naturlige varme :-)

      Slet
  2. En koselig plass å sitte å nyte utsikten.
    Herlig å sitte å gynge mens en lar tankene fly.
    Håper du får mange fine feriedager :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid, og ferien er startet med herlig sol ind på min lille krog :-)

      Slet
  3. Dejlig lille strikkekrog, du der har skabt dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Miri, og nu er stolen skubbet helt hen til døren, så soltrålerne kan kærtegne min kind :-)

      Slet
  4. Dejligt sted du skabte dig.. Håber du også finder tid til et par dage her på øen..
    Gid vagt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, jeg håber stadig, men det ender nok med weekenden, og så er I nok i Sverige?

      Slet
  5. hYGGELIG siddeplads, hvor du kan sidde og tænke gode tanker. Jeg synes, at det er skønt, at du hjælper landmanden, men dine aftaler må du holde, tandlæge og forpleje er vigtige sager, som du ikke har tid til, når du passer dit andet arbejde. Håber din løbetur var god. Jeg har lige gået en rask tur i skoven, og jeg synes, at det er ved at være lidt køligt.
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, det er ved at være rigtig koldt, men luften er skøn. Jeg håber også at jeg kan holde mine aftaler :-)

      Slet
  6. God ferie, Lene, men ferie i almindelig forstand bliver det altså ikke helt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, nej men kartoffelferie bliver det :-)

      Slet
  7. Lidt variation er altid godt, og nye hyggekroge bestemt ikke af det værste.
    God (arbejds)ferie til dig ... håber I snart kan blive færdige med de kartofler. Nu må du jo sige til, hvis du ikke får tid i uge 44 alligevel - hvad jeg selvfølgelig håber, at du gør. Får tid altså ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, jeg har helt sikkert tid til dig og din familie, og jeg skal også have sendt dig en mail med tidspunkter, hvor jeg er hjemme :-)

      Slet
  8. Forandring fryder, sig man jo, og den nye hyggekrog ser - hyggelig ud :-) God kartoffelferie!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fruen i midten :-) Nu vil jeg nyde min lille krog

      Slet
  9. Det ser ud, som et dejligt hjørne :)

    SvarSlet
  10. En uge bagud i bloglæsning er jeg blevet, men jeg må lige kommentere på hyggehjørnet. Jeg håber, du har nydt ferien - måske jeg finder ud af det, når jeg læser ugens indlæg :-)
    God tanke med at flytte sted for at flytte vaner. Vores løbetræner siger lidt det samme: Løb forskellige steder for at holde motivationen.

    SvarSlet