onsdag, oktober 10, 2012

THE SAME PROCEDURE

Vi gentager succesen fra i går, sol, blæst og kartoffeloptagningen. Jeg læser Fit Living fra denne uge i pauserne. Det er fyldt med gode interviews med kvinder, som er meget forskellige og med forskellige tilgang til, hvad de definerer som sundt og godt for deres krop. Men fælles for dem alle er, at har deres krop det godt, så har de det også godt. Så er vi vist tilbage ved Merleau-Ponty igen. Krop og sjæl lader sig ikke sådan dele, det hænger sammen. Har jeg det skidt psykisk, så forplanter det sig let i min krop og omvendt.

DSC06002

Jeg har det godt, jeg er glad, jeg er en del af et arbejdsfællesskab, og vi kan snart se til ende på dette års kartoffeloptagning, og formentlig holde friweekend sammen, mig, min mand og hans hund ;-)

DSC05987

8 kommentarer:

  1. Håber I bliver færdige så I kan en dejlig weekend sammen, alle tre..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, det skulle vi gerne, hvis ikke der kommer flere forhindringer. I dag blev en af medarbejderne syg.

      Slet
  2. Dejlig det går godt med kartoffelhøsten, så vi andre kan få kartofler til vinter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny , og de er flotte :-)

      Slet
  3. Jeg hørte godt den anden dag, at kartoflerne blev nævnt i dagens vejrudsigt, og jeg må indrømme, at de er lidt forsømte her. Det må jeg gøre noget ved. Vi har en fin gårdbutik lige rundt om hjørnet, der blandt andet sælger deres egne kartofler. Og de er bare bedre end de plastpakkede fra Brugsen.
    Jeg håber, at I bliver færdige, så weekenden kan nydes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, med en gårdbutik i nærheden må du i gang med kartoflerne ;-) Men de plastpakkede har skam også en høj kvalitet, det afhænger af hvilke kartofler du køber :-)

      Slet
  4. Hele din fortsatte historie om kartoffeloptagningen minder mig om kartoffelferie hos mine bedsteforældre, der havde et lille husmandssted,og hvor vi også deltog i kartoffelsortering m.m.
    Det minder mig også om solrige sommerdage, hvor jeg havde sommerferiejob i tulipanmarkerne uden for Ribe. Løgene skulle tages op i sommerferien, og det var vi en flok drenge og piger, der gjorde hen over sommeren. Enormt hyggeligt - vi var jo lige i teenagealderen, og der var vist en del drenge/pigesnak hen over sorteringsbåndet og ude i rækkerne, når vi gik efter optageren.
    5 kr. i timen til pigerne og 7 kr. i timen til drengene; sådan var det ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, tak for din historie om tulipanmarkerne, hos os var det jordbærmarkerne, men her var ingen drenge ;-) Og lønforskellen var da himmelråbende uretfærdig.

      Slet