tirsdag, april 23, 2013

LÆS (ordentlig), SPIS OG NYD!

Mine øjne svier, det er hårdt at læse artikler på engelsk på en skærm. Jeg vil allerhelst læse  papirartikler, men det er for dyrt og dumt at printe alle artikler ud, inden jeg ved, om de er nogen, jeg vil bruge. Jeg læser om et studie i Colorado, jeg læser om inklusionskriterier, jeg læser, patienterne skal være over 18 år, jeg læser, de skal være Colorado resistent. Jeg stopper op ??? Hvad betyder det at være resistent(modstandsdygtig) overfor Colorado? Jeg læser igen. Nåhh, der står residents(indbyggere), se det er jo noget helt andet ;-)

Der er brug for pauser, så jeg tager en skive rugbrød og skærer først en skive almindelig ost og så en nyindkøbt rød cheddar. UHM, hvorfor har jeg dog aldrig købt sådan en ost før? Det er ren nydelse, det grove brød og den markante smag, og nej jeg har ikke kigget på fedtprocenten ;-)

Og jeg nyder at se på de små ting, som stammer fra mine forældres hus og som står rundt omkring i huset. God dag til dig med plads til læsning, spisning og nydelse.

P1050657

10 kommentarer:

  1. Hehe, ja det er ikke alltid like lett å få med seg alle
    bokstaver i et ord. Liker heller ikke å lese på skjermen, og når det går på engelsk i tillegg er det en utfordring.
    Ønsker deg en riktig god dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Astrid, næh nogen gange driller hjernen med at sætte ordene sammen på en ny måde :-)

      Slet
  2. hihi, ja det er lige med at læse ordentligt, god dag til dig.. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, ja brillerne skulle lige pudses ;-)

      Slet
  3. Hihi.. ja der er pokker til forskel på at være Colorado resistent vs. residents
    Tror det er ret fedt at være Colorado resident om vinteren, hvis man ellers er til kulde og skiløb det nogen kalder verdens bedste sne. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, se det vidste jeg ikke om Colorado :-)Det lyder som et godt sted at være om vinteren.

      Slet
  4. Sjovt, i går talte jeg netop med en kollega om, at når hun læser på engelsk, læser hun meget mere omhyggeligt, end når hun læser på dansk, hvor vi jo sagtens kan skimme en side og se, hvad der står, mens et fremmedsprog jo er .. netop fremmed. Og man kan åbenbart også kløjs i ord man læser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg er også nødt til at læse langsommere, men alligevel fik jeg ordet forkert ind på nethinden :-)

      Slet
  5. Jeg har lige læst dine seneste indlæg - alt godt med studiet og de faste rammer for dagen. Og dejligt at høre om din glæde ved plantagen og de små stier - jeg kender følelsen af at lege sådan et sted!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, håber også at du er ovenpå nu :-)

      Slet