torsdag, april 18, 2013

NYDELSE og gensyn

Videreuddannelse og efteruddannelse er flyttet fra University College Nordjyllands bygning, som rummer uddannelserne for sygeplejerske, fysioterapeut, ergoterapeut, radiograf og jordemoder. Det er en skam! Jeg er vild med den bygning og det studiemiljø, der er der. Kantinen er midt i bygningen og går helt op til 3.sal. Balkoner med grupperum omkranser kantinen/opholdsrummet, og væk fra kantinen og ud mod det omgivende område er undervisningslokalerne.
Lige nu har jeg nydt en skøn frokost og mens jeg skriver dette indlæg, er jeg omgivet af unge mennesker, som summer og diskuterer al verdens emner. Jeg har booket mig til et kursus hos biblioteket mhp at bruge et hjælpeprogram til referencer, når jeg skal skrive opgaven. Mens jeg har siddet her og nydt min te, har jeg hilst på to af vores studerende, som nu er ved at færdiggøre deres uddannelse. De ønsker begge at komme tilbage til os som sygeplejersker, og det er da den største kompliment, man kan få som afdelingen. Jeg vil nyde at få dem som kolleger, så jeg håber, at de nye vinde, der blæser i forhold til apopleksien i Nordjylland betyder, at de bliver ansat hos os.

Jeg sidder her med et smil om læben efter snakken med dem, må du også få lejlighed til at finde smilet frem i dag.

4 kommentarer:

  1. Jeg smiler når jeg læser dit indlæg, du er så god til at finde noget at være taknemmelig for.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, jeg nød at sidde omgivet af liv i smukke omgivelser :-)

      Slet
  2. Det er dejligt, at du smiler. Det er meget inspirerende at være i et læringsmiljø og at være sammen med de dygtige unge mennesker. Når vi i min kirke maler altertavler med konfirmanderne hvert forår, går jeg også altid glad hjem efter at have været sammen med dejlige unge mennesker en hel dag. De lærer noget, men det gør vi voksne sandelig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det må være dejligt at være en del af konfirmandarbejdet, jeg kan godt forstå at du går glad derfra :-)

      Slet