onsdag, april 24, 2013

PAUSE OG PÅKLÆDNING

Pauser må der til, og jeg starter dagen med pause i form af løb og morgenmad samt bloglæsning/skrivning. Pauser var der også lagt op til i klitplantagen, rundt omkring på de små stier dukkede der pludselig siddemuligheder op, typisk når man kom op ad en bakke. I dag vil jeg bruge tid på at være i stilhed, meditation vil jeg ikke kalde det, men en lille tidslomme, hvor jeg blot er. Det er alt for sjældent, at jeg giver mig tid til det, ofte vælger jeg at læse blogindlæg eller spille, men i dag er det gaven til mig selv. Jeg er ret så gavmild i dag i forhold til mig selv, jeg har nemlig også besluttet, at når beskrivelsen af et praksisnært fagligt problem er afsendt, så holder jeg fri fra studierne. Jeg tager ud og besøger Liselotte, sådan et besøg booster min energi lige så meget som en løbetur eller en gåtur, jeg glæder mig.

P1050661

Når man læser interview med lækre, smækre damer, så siger de ofte, at man skal sørge for at være klædt ordentlig på, også når man er hjemme, man skal gøre noget ud af sig selv. Nu bruger jeg ikke makeup til hverdag, og det med at tage det nye tøj på herhjemme harmonerer ikke med landmandslivet, så ofte har det været de gamle T-shirts og bukser, der har været hverdagstøjet herhjemme. Efter at jeg fik et lækkert sæt hjemmetøj/afslapningstøj af vores børn, er det nu ofte det, jeg vælger. Bukserne er bare farlige, for der er ingen elastik eller fast linning, bare en rib foroven, så maven kan rigtig folde sig ud, uden noget protesterer.

P1050672

Når jeg har løbet, dur det ikke, at jeg går i bad lige med det samme, for min svedreaktion kommer først senere, så jeg klatvasker mig lidt og hopper i de rummelige bukser og så en stroptrøje. Der skal heller ingen strømper eller sko på, før jeg begynder at fryse tæerne, men så ryger Ruths skønne sokker på. Og når armene bliver kolde, kommer mormors lune trøje på. Den overtog min mor, da min mormor døde, og min datter tog den med hjem, da min mor døde. Nu bruger jeg den, når datteren ikke er her, og når hun er hjemme, er det hendes yndlingspåklædning over nattøjet om morgenen. Har du noget yndlingstøj, når du er hjemme? Eller er du en af dem, der ser ud, som om de er på vej til møde/arbejde/cafebesøg, hvis jeg ringer på døren en dag :-)

P1050667

Rigtig god dag til dig, jeg håber, du finder tid til pauser.

14 kommentarer:

  1. Jeg elsker at hoppe i det vi kalder "slap off habitten", som vist ligner din lækre hjemmehabit en del.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, men en campinghabit er det ikke ;-)

      Slet
  2. Rigtig god fornøjelse med dit besøg senere. Jeg fik jo selv blogveninde besøg i går, og det er bare fantastisk at have gode venner :)

    Mit ynglingstøj er så absolut blødt og uden noget der strammer. Det hader jeg når jeg skal være mig selv, og til min store fornøjelse ku jeg jo læse i avisen den anden dag, at kvinder uden bh har stærke barme hihi, og da jeg hader at bruge den slsgs også når jeg er hjemme, så tænker jeg at jeg har en megastærk barm HA!

    Om en uge flytter jeg selv langt ud på landet og skal faktisk bo ud til åbne marker, og så er der god grund til at klæde sig praktisk og blødt fremover også. Jeg glæder mig så meget.

    God dag og kh
    Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henriette, ups så må jeg til at træne lidt, så min barm også kan blive stærk ;-) Jeg håber du bliver rigtig glad for livet på landet.

      Slet
  3. hihi, næh jeg ligner nok mere dig, i løsthængende tøj og en gammel trøje.. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, ja den ene trøje har vi jo til fælles :-)

      Slet
  4. Lene, hvis du ringede på min dør, ville jeg være yderst præsentabel - jeg tror nemlig ikke, du ville komme uanmeldt hos mig ;-)
    Ellers ligner jeg derhjemme en, der er rigtig god til at slappe af - uden bh fx :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, nej der er for langt at køre på et uanmeldt besøg ;-) Bh'en må til her, ellers skræmmer jeg bare alle de unge medarbejdere ;-)

      Slet
  5. ihh nej, ingen café-style herhjemme. Men tyndslidte for-store jeans og behagelig shirt, tøj jeg ikke kan nænne at smide ud da det er så behageligt. Man skal jo være klar til en tur i haven eller til at tørre fingrene af i bukserne ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nola, det med at tørre fingre i bukserne er årsag til at mine pæne bukser får pletter, når jeg en sjælden gang går i dem herhjemme :-)

      Slet
  6. Jeg har stort set det samme tøj på hele dagen, men måske ville det være dejligt at skifte, når jeg kom hjem fra arbejde. Hvis jeg har en fridag eller i weekenden bliver det joggingbukser og en gammel t-shirt. Jeg styler mig ikke ud, når jeg har fri.

    Med hensyn til stærk barm: Jeg må have en megastærk barm, da jeg kun har haft BH på tre dage hele mit liv; jeg syntes simpelthen ikke, at jeg kunne få vejret i den, så jeg gav op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, og jeg føler tyngdekraftens virkning, hvis ikke jeg går med BH :-)
      Hvis ikke vi skulle bruge de gamle T-shirts, når vi har fri, så kunne vi jo lige så godt smide dem ud :-)

      Slet
  7. Du er god til at være gavmild mod dig selv på den gode måde. Forleden dag med rask gang, denne dag med stilhed. Jeg er sikker på det lader batterierne op!
    Mht. hjemmepåklædning er det lidt og og lidt ned. Jeg er ikke voldsomt dressed up på arbejdet, så det tøj er også udmærket herhjemme for det meste. I weekenden smutter jeg ofte i det par bukser, der senest er blevet nedgraderet fra arbejde til hjemmetøj, fx pga. slidhuller. Og så en t-shirt fra samlingen af bløde, gamle, lækre t-shirts, der tit og ofte også er umanerligt grimme :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, tak for ordene :-) Mon det er vores eller min ulyst til at smide ud, at alt det gamle tøj med slid, pletter og huller bliver konverteret til hjemmetøj ;-)

      Slet