søndag, juni 16, 2013

DET RULLENDE KONTOR

Løsningen lå lige for, men der skulle en løbetur og et brusebad til, for at jeg kunne se det.

Vi er inviteret til ekssvigerdatterens dåb i dag, i København. Og det ville vi rigtig gerne, der var jo bare lige den opgave, som puster mig mere og mere i nakken. Der var også et kartoffelbyggeri, som langt om længe kan gå i gang på mandag, og hvor landmanden skal være klar fra tidlig morgenstund. Jeg ville af sted, og landmanden havde lovet at køre, vi har før taget en smuttur til hovedstaden, men de otte timer i bil kunne godt bruges på opgave og forberedelse af byggeri.

Så kom ideen til mig. Der er sendt afbud fra landmanden, der er bestilt togbillet til sygeplejersken –på 1. klasse. 9 timers opgaveskrivning er sikret ( måske knap så meget, jeg er først hjemme efter midnat), jeg får lov til at dele denne ganske særlige festdag sammen med min ekssvigerdatter, hendes familie, min søn og alle hendes venner. Jeg glæder mig, billetten er printet ud, gaverne pakket ind, kortet skrives i toget som pause fra opgaven, computer og bøger er pakket. Det er en ren win-win situation.

Rigtig god søndag til dig, jeg vil nyde dagen sammen med skønne unge mennesker.

P1060117

12 kommentarer:

  1. Rigtig dejlig løsning og som du selv skriver ren win/win...
    Må I få en rigtig skøn dag sammen og håber at togturen giver dig masser af inspiration og positive tanker, til din opgaveskrivning :-)

    Kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina, jeg glæder mig til at se de unge mennesker. Jeg nyder at køre i tog og i dag får jeg serveret rundstykke, te og vand :-)

      Slet
  2. God ide, og rigtig god tur.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, du kender jo til det rullende kontor :-) Jeg elsker at kunne kigge ud af vinduet mens jeg spekulerer over formulering af ord :-)

      Slet
  3. Det var da en fantastisk løsning, god tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lykke, ja jeg er også så glad for at jeg kom i tanke om det :-)

      Slet
  4. Det lyder som en dejlig dag. God arbejdslyst og god søndag med dåben!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, og jeg er spændt på dåbshandlingen, den foregår på Amager Strandpark, så jeg håber at vejret er med os :-)

      Slet
  5. Jeg håber du får en god tur, vi var i København i fredags.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, jeg har haft en dejlig dag, våd, men dejlig :-)

      Slet
  6. Lene - jeg oplever at du har en fin evne til at se på mulighederne og finde nogle win win - håber det bliver en dejlig tur :-) KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, det blev en rigtig god tur :-)

      Slet