søndag, juni 23, 2013

EN DUFT AF SOMMER

Liselottes indlæg her til morgen satte tanker i gang og hurtigt tog jeg en beslutning. Jeg har ikke et "Feddet", jeg har ikke en pavillon og slet ikke en parasol, men jeg kunne mærke, at noget skulle der ske.


Nu er jeg rykket ud på terrassen, dug på det gamle bord, hynder i den gamle stol, sandaler og trøje på, og så i gang. Allerede nu, mens jeg skriver, kan jeg mærke, at det var den rigtige beslutning. Indtil regnvejret kommer, hvis det kommer, sidder jeg og skriver opgave på terrassen. Lyden af fuglesang, biltrafikken i det fjerne, vindens susen samt følelsen af luften, der køler mit ansigt og mine fødder, virker stimulerende og reducerer trætheden. Vi har to aftener i træk været sammen med gode mennesker, og selv om det alkoholiske indtag var nærmest lig nul for mit vedkommende, så er sengetider på den sene side af midnat og større mængder lækker mad absolut ikke fremmende for hjernens aktivitet.

Eftermiddagen skal tilbringes sammen med min far, jeg har ikke set ham siden vores familiesammenkomst, så jeg glæder mig.  God søndag og Sankt Hansaften til dig.

22 kommentarer:

  1. Dejligt for dig, at du kan sidde ude. Men tænk, at der kan være så stor forskel på vejret fra det nordjyske til det midtjyske. Her er der ingen, der kunne finde på at sætte sig ud med noget som helst, der ikke skal være meget vådt ;-) Tak i lige måde, jeg håber, det klarer op inden i aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruen i midten, der er gråvejr, men solen er lige ovenover og sender en enkelt solstårle gennem skyerne en gang imellem :-) Jeg håber I får tørvejr snart.

      Slet
  2. Håber dit vejr holder ;-)
    Her nåede vi lige at rigge det hele til og arbejde i fem minutter, da det begyndte at regne :-(
    God Skt. Hansaften herfra også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, så kom regnen til jer, men I har vist også haft det lummervarmt de sidste dage?

      Slet
  3. Vi håber på tørvejr en tid endnu, Lene - og så har jeg heldigvis tag efter det, men du må vist ind, hvis... ;-)

    God tur ned til din far :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liselotte, regndråber fik mig ind, men nu sidder jeg på terrassen igen :-) For luft må der til.

      Slet
  4. Hvor ser det hyggeligt ud, og sikke da en god idé. Fortsat god arbejdslyst og god Sankthans.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Johanne, og så må jeg leve med at flytte mig ind og ud alt efter regndråbernes vilje :-)

      Slet
  5. Godt å sitte ute å arbeide.
    Og da bør det ikke være for mye sol.
    Syns det er vanskelig å se skjermen da.
    Håper du fikk gjort mye på oppgaven din.
    Ønsker deg en fortsatt god søndag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid, og ja solen ville kræve en parasol, men jeg ville vel altid kunne bruge solbriller og en paraply ;-)

      Slet
  6. Det er nemlig det, man skal - huske at gå ud at nyde det gode vejr, mens det er der og ikke lade sig tyrannisere af, at det (måske) bliver regnvejr senere.
    God sankthans til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, der var jo dejligt udenfor trods skyer :-)

      Slet
  7. Jeg elsker også at sidde i min have, god tur til din far og god Skt. Hans aften til dig. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, jeg kan godt forstå du nyder din have :-)

      Slet
  8. Timerne i haven er guld. Jeg sidder derude så tit, tiden tillader det. Og når den ikke tillader det, så hænder det, at jeg gør det alligevel :-) God Skt. Hans....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, jeg er ikke god til at komme ud, måske fordi gården er et arbejdssted og terrassen er ud til gårdpladsen, men det er for dumt, for jeg nyder at sidde derude :-)

      Slet
  9. Når vi er heroppe i vores sommerhus, er der også en livlig trafik ud og ind med havehynder, parasoller, strikketøj, bøger og hvad ved jeg, sådan er det her i livet, men jeg kan sige, at livet heroppe er så godt for min kære gemal, og det er en stor gevinst for mig bare at se på ham.
    Har lige været på stranden, hvor der var et lille "forkølet" bål, men hyggeligt var det alligevel.
    Jeg sender de bedste ønsker om fortsat god opgaveskrivning.
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, hvor er det godt at læse, at din gemal får det bedre, når I er i sommerhuset. I sommerhuset kommer jeg også mere ud, det er som om det indbyder til terrasseophold :-)

      Slet
  10. Dejligt med uderum! Jeg bruger drivhuset, som du måske husker:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, jeg husker og jeg drømmer om et drivhus til at kunne sidde i :-)

      Slet
  11. Er det ikke noget med at vejret er der ikke noget galt.. det er påklædningen. Med en god trøje er det dejligt at være ude, når himlen ikke er helt enig om årstiden. Det ser skønt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, du har fuldstændig ret, så lige om lidt tager jeg mere tøj på og sætter mig udenfor, tak for reminderen :-)

      Slet