torsdag, juni 06, 2013

FORVENTNINGENS GLÆDE

Det kribler helt inden i mig, tænk at jeg skal være sammen med halvdelen af mine kolleger 6 timer, hvor vi skal snakke sammen om flytningen, både de praktiske ting men også visioner for afsnittet. Derudover får vi fyldt viden på om reaktioner under forandringer. Jeg har hørt fra de kolleger, der var af sted i sidste uge, at oplægsholderen til forandringsprocessen var rigtig god og gav stof til eftertanke. Det er ikke bare lige at flytte en afdeling. Tro mig, vi har prøvet det to gange før inden for de sidste 7 år, men jeg er fuld af fortrøstning, for jeg har nogle fantastiske kolleger, og det er jo også derfor, jeg glæder mig til denne dag.

Gårsdagens aften bragte motorcykelferien lidt tættere på, vi var sammen med de fem, vi skal køre sammen med og snakke praktiske detaljer. Landmanden har allerede plottet de 5000 km ind i sit ruteprogram på computeren, så ruten lige er til at kopiere over i GPS’en. Der er stadig et godt stykke tid til, men planlægningen er også en del af ferien.

Og når flytteseminariet er over i dag, er datteren kommet hjem. Hun og gymnaiseveninderne skal have deres årlige weekend sammen, og det er vist blevet en tradition, at det skal være i vores sommerhus. Og bagefter holder hun en uges ferie i sommerhuset, inden sommeren skal tilbringes i hovedstaden med arbejde, for forude venter en USAtur i sensommeren. Jo forventningens glæde er i den grad i højsæde her. Ha en rigtig god torsdag.

P1060109

14 kommentarer:

  1. Er altså spændt på hvor jeres 5K km tur går hen. Bortset fra at jeg mener jeg kan huske noget om bjergtoppe og cyklister.. det lugter af alper og Pyrenæerne. Kan godt forstå du glæder dig.

    Tror vi alle sammen har fået en form for "nu vil vi altså snart have ferie" syndrom.

    Osse her.. og der er lang tid til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Overlevelsen, desto længere tid har vi til at glæde os i ;-) vi kører ad Napoleonsruten, gennem Gorges du Verdon over til Pyrenæerne, op langs Sølvkysten, op til Loiredalen, videre til Verdun , videre langs Rhinen mellem Rudesheim og Koblenz og så hjem. Vi snupper motorveje mellem de ønskede områder :-)

      Slet
  2. Ja forventningens glæde er stor.. :-)
    Jeg gætter på du vil forsøge at tilbringe en del tid i sommerhuset den næste uges tid. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det vil jeg gerne, men jeg har også en opgave, der skal skrives ;-) så vi må se om jeg kan være struktureret nok til at skrive mens jeg besøger datteren :-)

      Slet
  3. Jeg synes det fremragende, at jeres ledelse tager flytningens indvirkning på personalet så alvorligt. En privat flytning er en af de højest scorende stressorer på en skala, jeg engang har set. Jeg mener at kun dødsfald i nærmeste familie, samt skilsmisse, scorede højere. Og ens arbejdsplads er jo et særdeles vigtigt element.

    Jeg flyttede også et utal af gange med min arbejdsplads, og selv de mest velorganiserede flytninger giver altså både sved på panden og hjertebanken, indtil man har fundet sig til rette igen, hvilket godt kan tage tid, så det er rigtig godt, at I får dette kursus. På den anden side, hvis ikke sundhedsvæsenet kunne vise, hvordan sådan noget skal gøres, hvem skulle så kunne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Henny, og jeg har en god ledelse, også efter jeg har hørt oplægget, om bl.a. også fokuserede på ledelsens rolle i en forandringsproces.

      Slet
  4. Planlægning og forventninger er en stor den af ferie, synes jeg. På grund af vores store projekt springer vi dog over i år. Men selv om det ikke handler om ferie, så oplever jeg i den grad forventingernes glæde for tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, der er i høj grad en forventningens glæde til renovering :-)

      Slet
  5. Forventningens glæde er ikke så dårlig, og du og dine har masser at glæde sig til. :-D

    SvarSlet
  6. Bare for at gentage, hvad alle de andre har sagt: Forventningens glæde er den halve ferie - rigtig god fornøjelse, når I når så langt. Godt, at flytningen kommer før ferien, ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, ja vi skal lige have overstået et par ting først før ferien :-)

      Slet
  7. Forventningens glæde den er stor og som jeg læser dit indlæg, så har du meget at glæde dig til lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, der er meget at glæde sig til og over :-)

      Slet