torsdag, juni 13, 2013

HVORFOR BLOGGE

når jeg ikke har noget at skrive om?

Lige nu er jeg nået til det stadium i opgaveskrivning, hvor jeg får hjertebanken og let går i panik, for jeg synes, jeg er gået så meget bagud ad dansen, og hvordan skal jeg dog nå at blive færdig. Der er kun en metode og det er fremad, jeg kan ikke ændre på det, der er sket, men jeg er blevet klogere på mig selv som undersøger, og det er vel også noget værd.

Sommerhusdøren står åben, vaskemaskinen snurrer, datterens symaskine summer og radioen kører i baggrunden. Datteren er modsat sin mor vant til at have radio som baggrundslydtapet. Jeg abstraherer fra det, faktisk er det først nu, hvor jeg skriver om det, at min opmærksomhed rettes mod lyden og opdager, at der er mere snak end musik lige nu. Kontaktlinserne ligger pænt i deres etui, høreapparaterne lige så, de distraherer mig, så nu hvor der skal speedskrives de næste dage, er de valgt fra. Der er sendt mail til vejleder, der er snakket med studiekollega, der er snakket med datteren, men der er ingen vej udenom. Jeg må og skal have analysedelen færdig lørdag aften, jeg har bare svært ved at finde den overordnede strategi, og derfor skriver jeg blogindlæg uden at have noget at skrive om ;-)

Og så er det lykken, at ens dejlige datter sørger for dejlig frokost, jeg er en heldig kartoffel :-)

Håber du også føler, at dagen smiler til dig, selv om den måske kan føles hård.

datterens frokostanretning






11 kommentarer:

  1. Overspringshandlinger er også handlinger. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henny, dejligt med forståelse :-)

      Slet
  2. Du har da noget at skrive om.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, neverending story om min diplomuddannelse :-)

      Slet
  3. Jeg synes også at du har altid har noget blogge om, og er sikker på at du nok skal nå det :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tilliden Annemarie :-)

      Slet
  4. Dejlig frokostanretning. Det må være dejligt at få anrettet sin frokost. Du har garanteret også anrettet et antal frokoster til din datter :-)
    Fortsat god arbejdslyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, jeg stornød at jeg for en gangs skyld ikke var den, der anrettede :-)

      Slet
  5. Der er startere og der er afsluttere ... jeg har lidt på fornemmelsen hvor du hører til ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, nu bliver jeg nysgerrig, hvilken kategori tror du? :-)

      Slet
    2. SKAL jeg svare? Hvis ja, bliver det, at du er en starter (lige som mig) ;-)

      Slet