søndag, juni 02, 2013

SLØV, SØVNIG ELLER SKØN SØNDAG?

Måske lidt af det hele. Jeg har slappet af, lukket øjnene og nydt solens varme. Jeg har arbejdet mig til varmen og sløjfet et bed og klippet roser ned. Jeg har smidt (det er måske så meget sagt, men så løftet) alle havemøblerne ned fra terrassen, så jeg kunne feje terrassen. Jeg har læst motorcykelblad om motorcykelture til Balkan og Nordkap, mens jeg drømte om sommerferie på motorcykel.

20130602_132008

20130602_133448

Terrassen er så ikke blevet fejet endnu, fordi kosten var væk, landmanden lige så. Landmanden vidste jeg, hvor var, han trænede hund sammen med en kammerat, kosten har han så lovet at lede efter, når han er færdig med at slappe af i solen med et motorcykelblad.

20130602_134255

20130602_134304

Mobilen har fået lov til at dokumentere søndagen indtil nu. Håber du nyder søndagen.

20130602_134553

18 kommentarer:

  1. Så flittig, så flittig. Og terrassen løber nok ingen steder, mens du lader dig inspirere til fremtidige motorcykel-sommerferier :-)

    PS: Hvad er de firkantede bokse på billedet med flagstangen? Kartoffelopbevaring?

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, og nu endte det med at landmanden fejede terrassen :-) Kasserne er ganske rigtig til kartofler. Vi har et stort kølehus, hvor kartoflerne bliver sat ind i kasser også har vi et kartoffelhuset herhjemme med løslager

      Slet
  2. Det lyder som en dejlig søndag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, det har det også været :-)

      Slet
  3. Høres ut som en herlig søndag.
    Omtrent slik som her, bare at her har det vært
    regn og tordenvær så dagen er blitt tilbrakt inne
    med en liten tur på besøk til svigermor.
    En rolig og god søndag
    Så nå er en nok klar for nok ei travel uke.
    Ønsker deg ei herlig ny uke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Astrid, det er godt at I så kunne hygge jer indendøre :-)

      Slet
  4. Du har så flotte rododendron - det må være skønt i denne tid.
    Det kan godt være, du indimellem synes, du når for lidt, men så trøst dig med, at der er nogle (fx mig), der når meget mindre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, mon dog? :-) Og jeg elsker vores rododendron, de kan gøre haven til et smukt sted :-)

      Slet
  5. Det lyder som en dejlig søndag, og ikke så dårligt at drømme om mc-ferie. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, MCdrømme er skønne at have :-)

      Slet
  6. Græsset har indtaget min terrasse, så det kan ikke gøre det med en fejekost. En ked og et koben skal der til, mindst! Flot have, du har!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henny, den består af masser af græsplæne og rododendronbuske, så det er nu, den virkelig syner af noget :-)

      Slet
  7. Det sku' ha' været en ged!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nåede lige at regne det ud, før jeg så denne kommentar :)

      Slet
  8. Så fik du klippet dine roser.. :-) Lyder som en god søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det gjorde jeg, der var nu ikke så mange, for jeg gravede nogle gamle op og smed ud :-)

      Slet
  9. Det lyder som en helt rigtig søndag. Og dejligt, at kosten sådan bare kan forsvinde, så man får tid til at læse en bog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, bogen var nok blevet læst uagtet kost eller ej :-) men nu påtog en anden fejningen, da først han havde fundet kosten og havde den i hånden :-)

      Slet