tirsdag, juni 18, 2013

SOMMER OG SOL

Sommeren er tilbage med masser af sol i det nordjyske. Formiddagen er gået sammen med mine medstuderende, jeg er så taknemlig for at jeg har haft en sparringspartner i min studiekammerat gennem det her, for nogle af de andre har indimellem grædt sig gennem en dag, der har jeg trods alt ikke været. Vi er alle vant til at at arbejde sammen med andre, og jeg tror alle som en glæder sig til at komme tilbage til deres afdeling. Samtidig snakkede vi også om, at det er et stort privilegium at få lov til at holde orlov fra arbejde i 10½ uge og kunne koncentrere sig om at undersøge et emne til bunds. Da jeg startede, havde jeg store tanker om mit emne, i dag tænker jeg, at jeg har undersøgt en lille bid af emnet, og måske vil andre gå endnu mere i dybden med større projekter. Vi får se, men jeg er glad for, at jeg har gjort det, og nu skal slutspurten sættes ind samtidig med at der er fødselarer og studenter, der skal fejres. Min målsætning fra start af var, jeg vil ikke gå glip af sammenkomster med familie og venner, jeg vil ikke bage eller sylte, jeg vil acceptere en terrasse uden blomsterkrukker og jeg vil huske at skønne på, at jeg har fået lov til at tage en sundhedsfaglig diplomuddannelse. Målsætningen holder stadig.

P1060259

Og så skal landmanden have købt en parasol, vi fik besøg af entreprenøren for vores nybyggeri og satte os på terrassen med en kop kaffe/te. Hold da op som jeg svedte, jeg skulle vist have taget min paraply med derud. Nu er jeg krøbet i skyggen, der skal tænkes kritisk tilgang til patienternes udsagn og kobles teori på. Det skal være skrevet inden sengetid, så det kan sendes til vejlederen i morgen. Må du få tid til at nyde solen.

P1060256

10 kommentarer:

  1. En god parasol er guld værd, selv om vi jo rigtig gerne vil nyde solen og varmen, så kan solen hurtigt blive for voldsom.. :-)

    Det lyder som om du har haft nogle rigtig fornuftige målsætninger helt fra starten, det kan jo ikke nytte noget at tro man kan nå det hele, eller lige så slemt, tro at man i 10 uger kun skal skrive og fordybe sig i projektet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg er ikke god til direkte sol og varme, så vi skal have fat i en ny parasol :-) Jeg er glad for at jeg sagde de mål højt for mig selv, der skal være tid til andet end opgave.

      Slet
  2. Det er altid godt med mål og en parasol, jeg kan heller ikke holde ud at være i solen for lang ad gangen. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, ditto her, og nu er jeg faktisk skidt tilpas, men om det bare er psykisk eller reelt solstik vides ikke ;-)

      Slet
  3. Er det ikke altid sådan det er: Jo mere man ved om en ting, jo mere ved man, at man ikke ved? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, i den grad, jeg synes jeg kan blive ved med at lære nyt. Her tænkte jeg så på, at jeg havde håbet at finde noget helt genialt i min undersøgelse. det gjorde jeg ikke, men i betragning af at der ikke findes noget om lige nøjagtig det emne, så kan man sige at jeg er startet med mit lille projekt :-)

      Slet
  4. Det er da fantastisk flot, at du har fået så meget fri til at tage diplomuddannelse, - det er sandelig ikke alle forundt. Men du skønner på det, og du er flittig, så mon ikke arbejdspladsen får fuld valuta for pengene? Det tror jeg.

    Solen nydes også her, - lige nu bare med åben dør, men om lidt under åben himmel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, mit sygehus har prioriteret at sætte penge af til videreuddannelse, men om det fortsætter sådan her, vides ikke. I år har de ikke bevilget noget til nye ansøgere. Flere er begyndt på deltidsstudier, hvor de kun får fri til selve undervisningen og så selv skal bruge fridage på læsning og opgaveskrivning.
      En af mine unge kolleger har sagt, at hun synes niveauet på afsnittet er højnet af at jeg er i gang med denne uddannelse :-)

      Slet
    2. Det er da noget af et skulderklap, du har fået af den unge kollega, Lene! Hvor er det godt at læse, at dine kolleger ikke alene skønner på, at der sker efteruddannelse, men også at de husker at sige det højt.

      Slet
    3. Conny, jeg blev også rigtig glad, da hun sagde det :-)

      Slet