tirsdag, august 13, 2013

LYDEN AF REGNVEJR

Jeg vågner ved det, det er ikke blot en stille silen, det styrter ned. Der er mørkt, så lyset må tændes trods sen morgenstart. Mens jeg brygger te og tømmer opvaskemaskine, lysner det, men det er kun kortvarigt. Himlen åbner sig igen, der kommer meget, det trommer på græsset, en insisterende og tiltagende lyd. Løbeturen er udsat til senere på dagen, så jeg gør min morgenmad klar. Ribs, solbær, banan og kiwi blandes med skyr, mandler, svesker og kanel. Landmanden tjekker langtidsprognoser for vejret. Uden for gør håndværkerne klar til arbejdet med kølehuset. Hverdag på landet, regnen ændrer måske planer, men der er altid noget, der kan gøres.

DSC06676

Der står lys på bordet, der kan tændes. Der ligger brænde ved brændeovnen. Der er te på kanden. Gummistøvlerne står i gangen. Det giver løfter om en god dag. Forhåbentlig også for dig.

DSC06684

4 kommentarer:

  1. Dejlige observationer :-) Også her fik vi silende regn i morges. Endelig.
    Kl. 9 kom Solen, og jeg troede en overgang at vasketøjet kunne komme ud, men måtte skifte mening på gr. af mørke skyer i horisonten.
    Dejlige landmands-billeder - hvor man kan fornemme luften i kinderne.
    Fortsat god dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Johanne, ja her regner det i byger, vældig store byger, så løbeturen er udsat tili aften. Jeg satser på lige så godt vejr som i aftes :-) Men godt at I endelig fik vand.

      Slet
  2. Landmanden tager det altså roligt endnu, men høsten må da nærme sig med stormskridt? Her kom regnen i små hidsige byger, netop da vi skulle ud af døren. Og sådan er det fortsat. Nu må det godt regne færdigt og tørre igen. Jeg vil gerne i haven, hvor jeg stort set ikke har sat mine ben i over en måned. God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde fruen i midten. Høsten er klar i næste uge, så hvis bare regnen stopper inden da, men andre steder er de i fuld gang, så de håber nok på stop nu :-)

      Slet