lørdag, august 17, 2013

TÅLMODIGHED!!!

Jeg tog hjemmefra i god tid, jeg skulle møde klokken 15.30, men alt er stadig nyt for mig, så jeg villle have god tid fra start af. God morgen min hat. Jeg hørte allerede på vej til Nørresundby om de mange køer pga. uheld i Limfjordtunnellen og den medfølgende lukning af begge rør. Det holdt stik! Jeg kørte ind i køen ved byskiltet på Thistedvej, her ringede jeg til min souschef og varskoede hende om, at jeg måske blev forsinket. Normalt tager det maks. 10 minutter at nå hen til Limfjordsbroen. I går tog det mig 1½ time! Derefter gik det rimelig hurtigt, så jeg stod oppe på afdelingen 16.15. Samtidig med mig kom mine to kolleger, der skulle have mødt klokken 15. Dvs. hele aftenvagtholdet var blevet fanget i køen, heldigvis havde to dagvagter kunnet blive og de blev også, mens vi fik rapport. Samtidig med kom der nye patienter, så jeg følte, da vagten var over, at jeg have gået utrolig meget. Det skal nok passe, min rytme er ikke faldet helt på plads i forhold til det at være tilbage og til at det er på et nyt sted, så jeg kom til at gå mange unødige skridt, fordi jeg ikke lige tænkte fremad i situationen. Jeg valgte at blive en halv time længere for at få tankerne på plads i hovedet, så jeg var sikker på at alt var dokumenteret, inden jeg drog ned i kælderen for at klæde om. Klokken var halv et, inden jeg var hjemme, mand og hund sov sødeligt, så jeg lavede en kop varm hyldebærsaft og smurte en skive rugbrød med nutella og så lidt serie, inden jeg var klar til at gå i seng.

DSC06711

At stå op klokken ni huer mig normalt ikke, jeg føler ikke, jeg får noget ud af dagen, inden jeg skal af sted igen klokken 14. Men sådan måtte det være, hvis jeg skulle have syv timers søvn. Jeg tusser rundt i nattøj, drikker te og nyder solskinnet udenfor. Udenfor på vores gårdsplads er kartoffelkasserne ved at tage magten. I haven begynder æblerne så småt at rødme og høstanemonen ser ud til at springe ud sammen med kornhøsten. God lørdag til dig.

DSC06714

8 kommentarer:

  1. Det er godt nok træls med sådan en trafikforsinkelse - og hvis man skal krydse den fjord, så er der ikke så mange veje at vælge mellem, vil jeg tro.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, der er kun broen og tunnellen :-)

      Slet
  2. Der er nok en grund til, at den hedder høstanemone ...
    Jeg kender kun alt for godt det med at være 1½ time længere undervejs end normalt - hvilket endte med at være normalt! Heldigvis havde jeg ikke nogen i den anden ende, der skulle arbejde over af den grund - det kan da kun gøre det endnu mere stressende. Jeg føler med dig, men er kun blevet bekræftet i, at det er godt ikke at skulle på arbejde mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og navnet er jeg med på, men høsten har jo været i gang mange steder længe, så det er lidt sjovt at blomsten følger vores høsttidspunkt :-) Puha tænk at køretiden hver dag blev forlænget, så kan jeg godt forstå, at du nyder at være stoppet :-)

      Slet
  3. Jeg har afspadseret fælt mange timer i køer. Det er absolut ikke det mest underholdende. Og jeg kan forestille mig, at det er endnu mere fælt, når man ved, at der er nogen, der venter på at blive afløst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, vi bliver heldigvis ikke bedt om at afspadsere sådan en forsinkelse, men det stressede mig, at de andre måtte blive så længe.

      Slet
  4. Sikke en morgen! Øv så kommer resten af dagen hele tiden "efter en", jeg har 7-9-13 ikke været så uheldig med køer eller store forsinkelser i trafikken... Ha´ en dejlig søndag Lene - kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina og i lige måde. Jeg er heldigvis heller ikke vant til forsinkelser :-)

      Slet