lørdag, september 21, 2013

FREDAGEN FLØJ FORBI

Landmanden var ikke populær i går morges. Istvan har i nogle dage sovet i hundegården om natten, fordi tarmkontrollen (eller mangel på samme) betød rengøring af bryggersgulv flere gange. Landmanden havde så ment, at nu var det synd for Istvan, så den sov inde i går nat. Jeg stod op klokken halv fem for at komme en time tidligere på arbejde. Jeg vidste, at der var meget, jeg skulle nå for at kunne holde helt fri fra arbejde i weekenden, så det var planen. Den blev så ændret, da jeg kom ud i bryggerset! Der var ikke andet for end at smøge ærmerne op og få vasket gulvet, inden jeg fik smurt eftermiddagsmadpakker til de fem landmænd. Heldigvis går kartoffeloptagningsarbejdet rigtig godt, og vejret lyder til at skulle vise sig fra sin bedste side den næste uge.

Det betød så også, at jeg mødte på arbejde til vanlig tid, og ganske rigtig, dagen strøg af sted med lutter gode opgaver, men hovedopgaven var ikke blevet lavet, fordi den krævede koncentration og minimum en times ro og uforstyrrethed. Jeg skal sammen med flere andre tværfaglige kolleger være med i projekt, hvortil det kræves, at vi bliver certificeret til at kunne udføre en test. Denne test skal tages på nettet, den er på engelsk og indebærer, at man ser 9 interviews med engelske(skotske?) patienter og bagefter skal man vurdere deres funktionsniveau ud fra en standardiseret skala. Heldigvis var det med engelske undertekster, men stadigvæk krævede det koncentration. Jeg SKULLE bestå dem, og jeg havde tre forsøg. Dagen før havde jeg gennemført træningsmodulet, så jeg besluttede mig for at blive på afdelingen og få testen udført. Så da aftenvagterne var mødt, dagholdet gået hjem, forskansede jeg mig på min chefs kontor og brugte to timer på at få betalt for testen og gennemføre den. Jeg dumpede i en opgave første gang, men heldigvis er det samme test, man skal igennem igen, og man får at vide, hvilken man er dumpet i. En af ergoterapeuterne havde taget testen dagen før og var også dumpet i en, så hun havde fortalt mig, at jeg skulle huske at skrive ned, hvad jeg gav hver patient, det ville lette gennemførelsen af testen anden gang. Selv om jeg ikke var i tvivl anden gang, var jeg alligevel nervøs, for tænk nu hvis det ikke var rigtig. Det var det heldigvis. 99$ fattigere (de bliver dog refunderet) kunne jeg køre hjem og sørge for aftensmad (frostret frisk fra fad/ovn).

P1070151

Egentlig skulle jeg løbe, men jeg har totalt mistet motivationen for at løbe, så jeg gik en lille tur og nød det sidste af solnedgangen. Månen stod fuld og smuk, men jeg havde mit lille kamera med, og det har sine begrænsninger i mørke. Fredagen sluttede af med Vild med Dans,  og knap var det færdigt, før jeg fandt sengen og sov omgående. Lørdagen skal bruges herhjemme og hos min far. Håber din lørdag også byder på gode oplevelser.

P1070150

P1070154

8 kommentarer:

  1. Landmanden er godt gift.. Jeg havde nok vækket ham, og bedt ham gøre rent efter sin hund.. :-)

    Her står lørdagen på golf for Hasse og tøse-hygge-københavnerdag for mig.. Og vejret ligner sandalvejr., :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg går i sandaler og fryser, indendørs, og jeg fryser :-) Varmen er så stadig ikke koblet til, så nu har jeg tændt op i brændeovnen. Landmandens kone kender ham og ved, at han ganske enkelt ikke kan håndtere udskillelser ;-) og så er han midt i den mest travle periode, så ja han er godt gift :-)
      God tøse-hygge-københavnerdag, jeg er lidt misundelig over at du har nogle at tøsehygge sammen med, men jeg ønsker for jer at solen må skinne og tæerne får varme og at hyggen vil brede sig :-)

      Slet
  2. Godt at du bestod testen i 2. omgang - den lyder til at have været svær.

    Hvordan kan det være, at du har mistet gejsten til at løbe?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg ved ikke om den var svær, men der er altid gråzoner, hvor man kan vurdere forskelligt.
      Angående min manglende lyst til at løbe? Jeg tror måske, at jeg havde håbet på en bedre tid til DHLstafetten, og synes det er lidt op ad bakke at forbedre den tid :-)

      Slet
  3. Fint at du bestod! Hvor mon motivationen er forsvundet hen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, jeg aner det ikke, men jeg leder efter den :-)

      Slet
  4. Jeg håber da, du finder motivationen til løb igen. Det er jo ikke altid tiden, man behøver fokusere på, men også det at komme ud på tur. Og så ved jeg også godt, at man ikke med djævelens vold og magt skal motionere ved løb. Der findes mange andre gode motionsformer, men det var mit indtryk, at du næsten var blevet glad for at løbe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg var glad for at løbe og jeg er også glad for at løbe, når jeg er hjemme igen ;-) Jeg tror det handler om at jeg fokuserer alt for meget på min tid, nu vil jeg fokusere på at komme ud og løbe andre steder og på at nyde at jeg kan løbe :-)

      Slet