mandag, september 23, 2013

GENBRUG

Og så sidder vi der, mand og kone, aftensmaden er spist. Alderen har sat sine spor, blandt dem lidt bredere mellemrum mellem tænderne, så tandstikker må der til. Vi diskuterer kvaliteten af de nye tandstikker fra apoteket, okke ja som gamle mennesker kan finde emner at tale om. Før var tandstikkerne i træ, de bedste var dem med spidser i begge ender fra apoteket. De nye er af plastik, de er bøjelige og brækker ikke som de gamle, så landmanden er tilfreds, landmandskonen savner lidt de gamle, men hun savner ikke de gange, hvor de brækkede inde mellem tænderne. Vi har stået med pincet, nåle og andre spidse genstande i håb om at få træstumpen vrikket ud.

Så var det, at landmandskonen kom i tanke om en gammel kvindelig patient, som havde plastiktandstikker over det hele, de var gemt i alle tøjfolder og drysssede ud, når hun skulle hjælpes fra seng til stol osv. Sygeplejersken alias landmandskonen samlede en op fra gulvet og smed den ud, hvortil den gamle kone sagde; ja jeg plejer nu at vaske dem og så bruge dem igen. SÅ gamle er landmandsparret dog ikke blevet … endnu …

P1070160

22 kommentarer:

  1. Det der høres ut som jeg og mannen sånn rett etter middag.

    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hege, man kan få tiden til at gå med mange gode snakke ;-)

      Slet
  2. De der plastic tandstikkere dur slet ikke, efter min mening. Det eneste, de gør, er at skære ned i gummerne. De er alt for glatte. Trætandstikkere derimod, de har en let ru overflade, der faktisk får plak med ud, når man bruger dem. Jeg kan ikke se noget som helst mærkeligt i dette samtaleemne. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Henny, jeg har det nok lidt som dig, men jeg kan ikke få de trætandstikker, jeg synes om, og så er plastikdimserne bedre end de andre :-)

      Slet
  3. Hihi... Godt du ikke fik spurgt den dame om en tandstikker.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Inge, tak for grinet, nu spørger jeg heldigvis aldrig patienter om tandstikker eller andet jeg skal bruge ;-)

      Slet
  4. LOL - madspild kan vi ikke have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, lige nøjagtig :-)

      Slet
  5. Plastictandstikker er efter min mening ikke sagen, men Calcin med spids i begge ender er virkelig gode. Med hensyn til genbrug af engangsartikler har jeg en gammel sød veninde, der gladeligt vasker engangsglas op. Jeg er selv sparsommelig, men der sætter jeg grænsen.
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, Calcin er bare sagen, men det føres ikke mere hos mit apotek ;-) ENgangsservice er engangs, så der sætter jeg også grænsen :-)

      Slet
  6. Jeg griner...skønt blogindlæg :-)

    SvarSlet
  7. Jeg kan slet ikke forlige mig med plasttandstikker. Jeg elsker dem af træ. Hvis en lille flis sætter sig fast, er den let at fjerne med tandtråd. Jeg bruger ellers ikke tandtråd, så der er sjældent brug for at købe ny.
    Flot solsikke ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, jeg har så været så uheldig flere gange at hele spidsen knækkede. jeg har sågar gået med den i flere dage, fordi tandtråd heller ikke kunne fjerne den, av siger jeg bare. Og den solsikke gør mig så glad :-)

      Slet
  8. Jeg bruger som regel tandtråd, jeg har ikke så store mellemrum, jeg bruger kun tandstikkere når jeg har spist noget med birkes på. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, nu er du jo heller ikke så gammel som mig ;-) vent bare :-)

      Slet
  9. Okkeja, okkeja..... Men ser køkkenet for sig med uret, der tikker..... Men så ved man jo heldigvis, at der er gang i foretagendet ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, okkeja, tiden går :-)

      Slet
  10. Smiler - sød historie..

    SvarSlet
  11. Hi hi .. et skønt billede på, hvordan vi forandrer os over tid - selvom vi som unge ville have forsvoret det :-)
    p.s. trekantede trætandstikkere er nu bare sagen. De der nymodens plastikting gør ondt på denne gamle kones sarte tænder ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, vi ville have græmmet os over os selv ;-)

      Slet