lørdag, november 30, 2013

JEG ER IKKE ALENE

Sådan en tidlig lørdag morgen kan det varme lidt at tænke på, at jeg ikke er den eneste, der er vågen. Småbarnsmoderen med barnet, som ikke kan finde ud af, at det er weekend, og man derfor godt må sove længere. Lastbilchaufføren, som hele natten har afleveret kartofler til butikker op gennem Jylland og til sidst midt formiddag kører ind på en gårdsplads i Vendsyssel for at få et nyt læs kartofler, som skal til pakkecentralen og forvandles til små poser kartofler, der kan køres ud i morgen tidlig. Falckredderen, der måske skal køre mennesker ramt af apopleksi til behandling på sygehuset. Butiksassistenten, der skal åbne dagligvarebutikken, er måske netop nu stået op. Vi er mange, som får weekendens funktioner til at fungere. Jeg tænker på dem og finder glæden i hverdagen ved at tænke på de fire mennesker, som jeg skal dele de næste 8 timer sammen med. Først tager jeg lige en halv time i bilen med julemusik. God lørdag morgen til dig.

20131124_082117

12 kommentarer:

  1. Nej du er bestemt ikke alene.. :-) rigtig god vagt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, nej vi er flere, der kører i samme retning om morgene, også i weekenden. Og du var da tidligt oppe :-)

      Slet
  2. Lyder som en god start på dagen, du tager der.

    Har selv haft et job med skæve arbejdstider, og jeg skal ærligt indrømme at jeg er meget, meget tilfreds med at have fået mine weekender tilbage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, jeg elsker mine morgener. Og som dig nyder jeg weekendfri, jeg arbejder heldigvis kun hver 4. :-)

      Slet
  3. God dag og god arbejdslyst til dig. ;-D

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig er du ikke alene - jeg var også vågen meget tidligt og tænkte faktisk på dig ... jeg stod bare ikke op ;-)
    (Øv, nu er hun er igen med sit pensionistpral ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Ellen, jeg nyder bare at du tænker på mig :-)

      Slet
  5. Det kan være dejligt at være tidlig oppe, når de fleste andre sover; men som du siger, så er det vigtigt at huske på, at der er mange, der holder samfundet i gang også i weekenden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, der er mange, også flere end vi måske tænker på :-)

      Slet
  6. Arbeidet er en velsignelse, også når det er tungt.

    Ha en god søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hege, at kunne arbejde og at have et arbejde er ikke altid en selvfølge og når man så tilmed er rigtig glad for det, så er det en velsignelse :-)

      Slet