tirsdag, december 24, 2013

DET BEGYNDER AT LIGNE JUL

Om end sneen ikke har indfundet sig, så velsignes vi med solen hver morgen. Senere går det over i regn hver dag, men som datteren siger, det kunne godt ligne lidt snesjap på vinduet, når det er mørkt. Også i dag har landmanden og jeg handlet ind i forskellige byer, men nu tror jeg, at alt er i hus, ellers må vi undvære det. Nu mangler jeg vist kun at pakke nogle gaver ind og sætte kort på, men det kan jeg hygge mig med i morgen eftermiddag. Det sidste jeg manglede i aften, står nu på gulvet. Den eneste dekoration, som skal være her, nemlig vildsvinet.


 Jeg nyder at have vores børn omkring os, det gør landmanden også. Det siges ikke højt, men vi har aldrig siddet så meget sammen som de sidste par dage. Der tændes lys, og vi sidder lige lidt længere ved bordet ved spisetiderne.


Også i år har påskekaktussen besluttet at deltage i julefestlighederne, den skal være hjertelig velkommen. Og til alle jer, som beriger mit liv med kommentarer og indlæg, må I få en glædelig jul.



14 kommentarer:

  1. Også glædelig jul til dig og hele familien; må I få nogle rare juledage med lidt sol, så du kan tage flere billeder som det øverste flotte du har taget ud igennem træerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, jeg ønsker også dig en glædelig jul.

      Slet
  2. Kære Lene, du og din familie ønskes en rigtig glædelig jul. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, må I få en dejlig aften sammen :-)Knus

      Slet
  3. Også glædelig jul herfra.
    Det er sært med de kaktustyper. Der må være en forklaring på de mærkelige blomstringstider.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Farmer, det må være skønt som juletræsproducent at tænke på alle os, der danser rundt om et af dine træer :-) Og min kaktus har tilsyneladende besluttet sig til at være en all round kaktus :-)

      Slet
    2. Ja, det er en pudsig tanke med alle de forskellige juleaftener, de træer får lov at holde.
      Jeg legede tidligere i år med en ide om at vedhæfte samtlige 18.000 træer en en label med en mail-adresse/blog-adresse, hvor man kunne sende et billede af det pyntede træ til.
      Jeg gad nok vide, hvor mange billeder man ville modtage.

      Slet
    3. Farmer, det må du gøre, det kunne være så sjovt at følge :-)

      Slet
  4. Tak kære Lene. Du og din familie ønskes en glædelig jul og et dejligt nytår.
    Kh Inge

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, må I få en dejlig aften sammen :-)

      Slet
  5. Tak for dejlige og inspirerende indlæg fra din hånd.
    Glædelig jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Eva, og god fornøjelse med samværet med dine kære :-)

      Slet
  6. Også en god jul til dig og din familie. Jeg skal lige trække mig op ved hårrødderne i dag, kan jeg mærke, trække vejret dybt og finde den positive og søde Mette frem. Så skal det nok gå alt sammen (håber jeg). Ellers må jeg trække det kort, der siger 'Svigerfamilie' og fortælle dem, at det må de klare selv, jeg er gift ind.
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette, åh hvor jeg håber at positive Mette dukker op af sig selv, ganske enkelt fordi hun ikke kan lade være :-)

      Slet