fredag, december 06, 2013

GOD MORGEN BODIL

Jeg sender en kærlig tanke til min yngste lillesøster, som deler navn med stormen, og som i dag skal tværs over landet for at besøge vores far. De første meldinger i dagens mørke start lyder på en enkelt forsvundet tagplade på laden, det er nådigt sluppet.  Landmanden er taget på jagt, jeg er spændt på at høre, hvor mange træer, der er væltet i den skov, de skal på jagt i. Jeg har fundet mit kæmpekalenderlys frem, det skal vist brænde i døgndrift for at nå frem til juleaften, og jeg spekulerer på, hvordan og om det skal pyntes. Kreative ideer modtages gerne. Brændeovnen er tændt, jeg har lavet te til mig selv, smurt madpakke til landmanden, lavet te til ham og pakket gaven til jægernes lille jagtkonkurrence ind. Som han selv sagde, det er dejligt, at du har fri i dag. Det er det nemlig, nu vil jeg strikke lidt og nyde, at jeg sidder trygt og godt inden døre.

God morgen til dig.

P1070410

14 kommentarer:

  1. God morgen Lene.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, god hjemmearbejdsdag :-)

      Slet
  2. Godmorgen Lene :) Jeg har også valgt en hjemmearbejdsdag, selvom min cykel og metroen godt kunne ha' hjulpet mig på arbejde, Så da møderne blev aflyst i går af andre årsager, øjnede jeg chancen ;o). Men med to kattekillinger i huset, så bliver det ikke kun arbejde. Jeg har reddet mit tastatur og min mus fra vandskade efter at de væltede mit vandglas, da jeg sendte sønnen i skole (han ville ellers også gerne arbejde hjemme...) og manden på arbejde (han ville ikke arbejde hjemme, da han er ansvarlig for deres julefrokost i dag).
    Ingen skader sket her. Sønnen fandt i går aftes en del på Facebook, der hedder Bodil Storm, sågar en Bodil Windfelt Storm. Det er nok ikke det bedste navn at ha' i dag :)
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette og god hjemmearbejdsdag til dig. Godt det ikke var høje vandmængder, der havde trængt ind i dit hus. Og det er da også uretfærdigt at voksne kan holde hjemmearbejdsdage, mens børn må i skole :-)

      Slet
  3. Også godmorgen herfra, hvor det ser ud til, at jeg kan holde min afspadseringsdag som planlagt...togene kører heldigvis igen, så min kollega fra Odense kan nå frem til Sorø og snuppe sin vagt og jeg holde fri.
    Egentlig tror jeg ikke at jeg ville pynte kalenderlyser, det er så flot som det er i al sin enkelthed..god fridag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne og god afspadseringsdag til dig. Jeg har tænkt det samme om lyste og det var oprindelig planen, men så blev jeg i tvivl. Dejligt at du er enig. Og så har jeg tænkt på Jeppe i aftes og her til morgen, men da jeg ikke har hørt om tilskadekomne i Aalborg, håber jeg at han kun har tømmermænd i dag :-)

      Slet
    2. Lene ...han kom godt hjem og svarede på minbekymrings sms klokken 03.45 ...er kommet godt og hel hjem, sov så! ...tak skrev jeg tilbage og faldt hårdt i søvn...og har nydt min afspadseringsdag :-)

      Slet
    3. Anne, det er så skøn en sms og vi finder os gerne i at blive sat lidt på plads, når bare de har det godt :-)

      Slet
  4. Hold da op et dejligt stort kalenderlys I har; du har sikkert ret i, at det skal brænde i døgndrift, for at I når frem til 24. december. Jeg synes faktisk heller ikke, du skal pynte det, det er så kønt og enkelt som det er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg er glad for at du også synes lyset i sig selv er kønt. Og aj godt at jeg har fri, for jeg er end ikke nået til den 1. endnu :-)

      Slet
  5. Sikke hyggeligt, at sidder og strikke i lysets skær :-) Er lidt misundelig - her har vi 9 års fødselsdag, så der er travlhed. I aften kommer hele familien, dvs 25 mennesker til aftensmad. Hyggeligt. Da de fleste voksne mennesker er landmænd skander bare laves bjerge af mad!
    Min kære mand var på jagt igår, de stoppede dog kl 13 - da var blæsten for voldsom her på Als.
    God hjemmedag til dig Lene.
    Knus Betina.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betina og tillykke med fødselsdagsbarnet og må I få en hyggelig aften, selv om det betyder at du skal lave masser af mad :-)

      Slet
  6. Har du set mit kalenderlys? Det er vist ligeså pænt pyntet som dit:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, vi går ind for det enkle :-)

      Slet