søndag, december 29, 2013

JULEFERIENS AFSLUTNING

Det har været dejlige dage, jeg har ikke lavet ret meget, jeg har sovet, set fjernsyn, taget mad ud af køleskabet, spist, snakket og hygget. Motion har nærmest været ikke eksisterende, men jeg trængte til total afslapning. I dag tager de to unge mennesker hjem, det har været skønt at have dem så længe. I går nød vi at være sammen med to af mine søstre og deres familie. Datteren måtte blive hjemme, bacheloropgaven skal snart afleveres, så det er ikke mange fridage/timer hun har holdt denne jul.

Julen er for altid forbundet med min niece, som blev født tre dage før jul for 24 år siden, og som døde en forårsdag 15½ år gammel. Hun elskede roser,  hun elskede julen, så da datteren skulle finde en værtindeblomst til en veninde og jeg så den lille kurv med en enkelt rose, måtte den købes, og i går blev den sat på min nieces gravsted.

P1070510

Kurven blev købt i en lille blomsterbutik, som jeg hver dag ser, når jeg kører på arbejde. Den har ikke været der længe, og jeg har ofte tænkt, hvor længe mon den varer. Standser folk overhovedet der? Lige før jernbaneoverskæringen? Jeg vil nu gøre mit til, at den kan overleve. Den unge mand i butikken havde lavet mange skønne dekorationer og blomsterarrangementer, så jeg vil huske i 2014 at dreje indenom på vej hjem fra arbejde. Man bliver glad af at komme ind i en smuk blomsterbutik. Må du finde glæden i dag, glædelig 5. juledag.

10 kommentarer:

  1. Det er en sød hilsen til din niece.

    Jeg er sikker på, at du kommer til at gøre en forskel i den lille blomsterbutik.

    SvarSlet
  2. Nogle gange ved man man næsten på forhånd, at en butik er dømt til at lide butiksdøden, selv om man virkelig håber, den må overleve. Og nogle gange undrer jeg mig over, at man starter den samme slags butik det samme sted, hvor der allerede er gået fire af slagsen ned med flaget ...
    Håber du kan holde 'din' butik gående :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja der er utrolig mange butikker, hvor man undrer sig, Og netop blomsterbutikker findes der mange af i det område, så jeg alene kan ikke gøre det, men jeg vil gerne have flere blomster ind i mit liv :-)

      Slet
  3. En rigtig smuk dekoration Lene :-)
    Ja nogen gange trænger vi bare til at slappe helt af og det er også sundt, at lade kroppen restituere mere en 2 dage af gangen, så jeg er helt sikker på at det giver dig god energi, når du engang skal motionere igen. Rigtig skøn søndag aften og godt nytår til dig og dine :o)

    Kram fra Oddstyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina, jeg tror også at restituering ind imellem må til, også mentalt. Godt nytår til dig og dine :-)

      Slet
  4. Det er dejligt at få lov at slappe af, det skal der også være plads til. Smuk dekoration til din niece, og må du få en dejlig mandag. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, afslapning skal der være tid til :-)

      Slet
  5. Det var en dejlig hilsen til din niece.
    Det er dejligt at omgive sig med blomster, og hvis du kan være med til at holde den nye butik oven vande, så er det jo rigtig dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg er ikke god til at omgive mig med blomster, så det vil jeg forsøge i 2014 :-)

      Slet