tirsdag, december 24, 2013

JULEHILSEN MED MINDER OM SOMMEREN 2013

Kære alle

Her på gården i Vendsyssel hygges der fra morgenstunden på trods af manglende sne og på trods af regn og manglende sol. Vi har kun en gudstjeneste, som er fastlagt, ellers bestemmer vi helt selv, hvornår de forskellige traditioner skal foregå. Landmanden er ude for at gøre juletræet klar, jeg skal til at flytte rundt på møblerne i stuen, så vores hyggelige julestue dukker frem. Børnene(de unge mennesker) i nattøj nyder børnefjernsyn. Alt er som det skal være.

Landmanden har nu færdiggjort første del af sin film fra motorcykelturen til Pyrenæerne i sommer. Har du lyst til at drømme om sommer og skønne udsigter, så læn dig tilbage, klik på linket og tag med landmandsparret på motorcykeltur til Col d’Aubisque.

Du og dine ønskes en Glædelig jul.

P1070498

Nu med dokumentation af Vildsvinet

14 kommentarer:

  1. En rigtig glædelig jul og tusinde tak for skønne indlæg og søde og dejlige kommentarer på mine indlæg. ;-D

    SvarSlet
  2. Tak i lige mpde Lene.. Kunne landmanden ikke gære videoen tilgængelig for mobile enheder, jeg få ikke lov at se den på iPaden.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, landmanden kan helt sikkert ikke gøre det, men mon ikke sønnen kan ;-)

      Slet
  3. Glædelig jul til dig og familien, Lene og tak fordi du så trofast klikker forbi :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Pollyanna, og kan jeg ændre indstillinger, så du kan kommentere fra mobile enheder?

      Slet
  4. Skal ta meg en tur innom å se på sommerens
    motorsykkeltur ved en senere anledning.
    Nå vil jeg får ønske deg ei velsignet god julehelg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Astrid, ja videoen er her også om nogle dage :-)

      Slet
  5. I lige måde! Hvor ser der dejligt ud på jeres motorcykeltur... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mia, tak, vi nød også turen :-)

      Slet
  6. Tak for touren, Lene. Herligt landskab.
    -Og så baggrundsmusikken. Fint valg til stemningen!

    Jeg har egenlig for lang tid siden lovet ikke at sige det til nogen; men Emmylou Harris har har helt siden midten af 70-erne været lidt småforelsket i mig, og hun er vel aldrig helt kommet sig over det :-)
    Nyd f.eks. dette lille klip med hende sammen med et par andre dygtige unge piger:
    http://www.youtube.com/watch?v=rv90nFTTqqc

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, Farmer. Jeg kan høre at du og landmanden har samme musiksmag :-) Jeg vil finde klippet og tænke på at egentlig ville Emmylou Harris hellere være landmandskone ;-)

      Slet
  7. Jeg vil ønske dig og din familie en rigtig glædelig jul, samt et godt og lykke bringende nytår. Tusind tak for hyggelig læsning i årets løb.
    Vi holdt jule aften her på gården hos os med de 2 af vores børn , svigerbørn, børnebørn , min søster og svoger fra nord Jylland og ikke mindst min mor....en dejlig aften. Yngste datteren holdt for første gang selv jul, og havde sammen med kærsten , hans mor og lille søster også en dejlig aften. I dag har svigersønnerne været på ande jagt hvorimod sønnen og min mand måtte blive hjemme, de har bøvlet med vores biogas anlæg (men rette kan man jo sige det er noget rigtig lort) alt virker nu og roen har sænket sig over det lille hjem. mange julehilsner fra Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Joan, tak og en glædelig jul til jer også.Det lyder som en dejlig jul I har haft. Her er landmanden på gåsejagt, inden dagens store gæstebud, jeg slapper af med en kop te :-)

      Slet