lørdag, december 21, 2013

LØRDAGSNYDNING

Jeg sidder i sofaen, på bordet ligger mit strikketøj, sokker til min far. Der ligger også stjernestrimler, jeg fletter stjerner til vinduet i badeværelset. Jeg prøver farver af, guld, flerfarvede, flermønstrede, jeg har besluttet at det skal være flade stjerner og jeg hygger mig. På sofaen over for mig sover datteren sødeligt. Hun har været på arbejde i nat. Vi har stadig til gode at opleve stemningen på Cafe Intime, men det skal vi nok nå en dag. Om lidt skal datteren vækkes med et lille kys, hun har en bacheloropgave, der skal skrives, så alle dage skal udnyttes. Brændeovnen sender små hyggelige knitrende lyde ud i rummet, adventsdekorationen lyser op i den mørke stue. Inde i fjernsynsstuen hygger sønnen sig med at se fjernsyn, og landmanden ser jagtfilm på computeren. Huset fik det sidste julepynt op i går, værelserne blev gjort rent og alle kasserne nede fra min fars hus røg på loftet. I dag blev der handlet ind til det meste af juledagene, og jeg fik startet på julegaveindkøbene. I morgen skal juletræet fældes og de sidste gaver købes. I aften lægger jeg dej til pebernødder og ingefærkager, de småkager hører med til min jul. Så må jeg høre resten af familien, om der er andet, vi skal bage. Det er ren luksus at vide, at der er tre dage til juleaften og jeg skal ikke arbejde nogle af dagene.
God lørdag aften til dig.

18 kommentarer:

  1. Også her er vi alle samlet..vi har spist til aften sammen og nu er Jeppe smuttet ud til en kanmerat. I morgen skal der pyntes træ, spises æbleskiver..ja, det er dejlige dage vi går i møde :-) og de skal nydes :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, de skal nydes i fulde drag, også her er der blevet bestilt æbleskiver :-) God familiehygge til jer

      Slet
  2. Julen er tid til at nyde, enten alene eller sammen med dem, man holder af. Det lyder som om, I rigtig hygger jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, vi hygger i den grad og jeg håber du også har tid til at nyde og hygge :-)

      Slet
  3. Det er hygge på den tryggest mulige måde -jeg bliver varm om hjertet, når jeg læser dit indlæg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, dejligt at min følelse kan forplante sig til dig :-)

      Slet
  4. Ja juleaften nærmer sig nu, dejligt at du har fri så du rigtig kan nyde julen sammen med familien. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, jeg er så taknemlig for de her dage :-)

      Slet
  5. Det lyder simpelthen super hyggeligt Lene, og du når det hele, hvor er det dejligt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, du og jeg når det hele :-)

      Slet
  6. Lige præcis som du beskriver din lørdag aften, skal livet være. Trygt og godt.
    Det lyder som om du har styr på det hele.
    Jeg ønsker dig og dine en rigtig dejlig jul.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Johanne, og i lige måde. Der er styr på det, der skal være styr på, resten er ligegyldig nu :-)

      Slet
  7. Det lyder trygt og godt.

    SvarSlet
  8. Hvor lyder hyggelig Lene, jeg synes det er dejlig for dig ,at du har så meget frihed i år ,det er du jo vand til . Jeg vil ønske dig og familien en rigtig glædelig jul

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny og en glædelig jul til dig og din familie :-)

      Slet
  9. Det lyder så hyggeligt. Og dejligt, at du har julefridage. Jeg håber, at I nyder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, vi nyder mens vi slider, hvis jeg selv skal sige det, med at komme i hus inden julen kommer :-)

      Slet