onsdag, december 18, 2013

ONSDAG

Dagene går hurtig, og snart er det 2014, hvor vi skal være klar. Klar til at modtage mange flere patienter. Klar til at overtage sygeplejerskedelen ved trombolysebehandlingen og være med i det team, der skal sænke tiden, fra patienten kommer ind af døren i sygehuset, til medicinen løber ind i kroppen. Vi er så klar. Vi glæder os til at vise, hvad vi dur til. Vi er spændte, vi har sommerfugle i maven, men vi glæder os.

Der er mange praktiske ting, der skal på plads, og i dag kæmpede jeg med et skema eller snarere fire. Jeg havde en ide, jeg havde ønsker fra kollegerne, jeg skulle have grønt lys og klare meldinger fra vores overlæge, og alt skulle gerne falde på plads. Skemaerne skulle som udgangspunkt være ens bygget op, de skulle være letforståelige og nemme at gå til. Nu er de færdige, og de er lagt frem i personalestuen til feedback. Jeg er spændt på, hvad folk har skrevet, når jeg kommer i morgen.

Om lidt har vi juleafslutning med gospelkoret. Når nu vi ikke er blevet booket til julekoncerter, så må vi lave vores egen. Vi skal synge og hygge os sammen og hver gang jeg mærker en snert af lidt julefebrilskhed, så smiler jeg og siger højt PYT vi når det. Vel gør vi det. I dag blev julekortene postet. Og i går sagde landmanden ja til, at vi inviterede hans familie til julekomsammen 2. juledag. Vi kan blive 30, vi kan blive 60, men gæsterne kommer med maden til det store kagebord, og aftensmenuen bliver hotdogs. 4. juledag samles den jyske del af min familie til sammenskudsgilde. Det vigtigste er at være sammen, amen!

God onsdag aften til dig.

20 kommentarer:

  1. Hehe... ja amen.. :-) 30-60 mennesker der alle medbringer kage, det gad jeg altså godt deltage i.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, vi har en svigerinde, som styrer løjerne, så vi ikke får alt for meget med :-)

      Slet
    2. Jeg forstår ikke hvad der skal styres, man kan da ikke få for meget kage at vælge mellem.. :-)

      Slet
    3. Inge, næh jeg forstår det heller ikke, men der plejer at være rigeligt til mig :-) De andre kvinder nipper nemlig kun :-)

      Slet
  2. Ja, amen, men hvis man 'kun' skal lægge hus til, er det da heldigvis til at overkomme :-)
    Kan I virkelig spise jer igennem så meget kage?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, vi dækker bord og køber ind til hotdogs med drikkevarer, De andre kommer med kaffe og kage, men som jeg skriver til Inge, så bliver opgaverne fordelt, så vi ikke bliver oversvømmet :-)

      Slet
  3. Jeg glæder mig til at høre om, hvordan det går med den nye sammenlagte og meget større afdeling. Men jeg føler mig overbevist om, at I har styr på det.

    30 eller 60 gæster hold da op, I må have god plads. Held og lykke med det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det skal du nok høre mere om :-) Vi har været 40 her, skulle vi blive 60 bliver her trangt :-)

      Slet
  4. Det bliver rigtigt spændende med den nye og mere enstrengede behandling af apopleksipatienter i vores region. Jeg er nu og da medicinsk visitator, så jeg er også spændt på hvor hurtigt de praktiserende læger rundt omkring kommer ind i systemet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Laura, så er det dig vi skal skælde ud, hvis vi ikke kan få folk med ingen apopleksi videre ;-) Det skal jeg nok lade være med, når nu mit billede af en gammel sur overlæge lige er strøget og jeg i stedet for har et billede af en sød kvindelig læge med hang til strik og køer på marken :-)

      Slet
  5. Hold da op en kæmpe familie!! Men det må være både skægt og hyggeligt. Hvor langt går I ud, når der kan komme så mange?

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, landmanden har 8 søskende + partnere, der er 24 børn, hvoraf mange er gift og der er 34 børnebørn. Men vi ved allerede nu, at der er flere af familierne, som også har traditioner 2. juledag til den anden side af familietræet :-) Så jeg regner nok mere med 30 end 60.

      Slet
    2. En søskendeflok på ni; det er da fantastisk. Og så kan det jo hurtigt blive til mange mennesker. Tænk, hvis alle ni giftede sig og fik ni børn hver, som så osv osv, så ville I hurtigt være nødt til at leje det lokale forsamlingshus til familiesammenkomster :-)

      Slet
    3. Fruen i midten, ja til vores konfirmationer var vi ca 65 personer. Det var kun vores forældre, vores søskende og deres familie :-) Jeg har jo fire søskende.

      Slet
  6. Vi bliver også mange i juledagene - dog ikke 60:-) Vi er jo flyttet fra en del af familien - men over til en anden. Vi bor i samme egendom som 2 af familierne på Jørgens side. Selv har jeg jo een søster - i USA:-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, ja der er godt nok langt mellem dig og din søster i afstand, men ikke i tanke. Tænk at I bor i samme ejendom med jeres familie, hyggeligt. Og jeg håber ikke vi bliver 60, det tror jeg nu heller ikke :-)

      Slet
  7. Der er liv og glade dage i dit liv !
    :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, det er der, mind mig lige om det, når jeg bliver tungsindig :-)

      Slet
  8. Det er så hyggeligt med lidt mere uformelle komsammener synes jeg, så er det til at overkomme og det væsentlige - at mødes og hygge sig sammen - kommer i centrum. Nu har jeg jo læst din blog siden du startede den, så jeg synes jo næsten jeg "kender" dig og det der med julefebrilskheden, synes jeg at have hørt før ;-) Måske skal din december bare være sådan :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pollyanna, det er dejligt afslappende, for jeg har ikke noget imod at andre tager over i eksempelvis i køkkenet :-) Og ja, mine søstre og mine børn siger som dig, så nu skal jeg vist have ændret mine krav til mig selv :-)

      Slet