mandag, december 16, 2013

SMIL

Man kan ikke græde, hvis man smiler. Sådan lød et råd fra en gammel garvet psykolog, så hendes råd til sådan en som mig, der meget nemt bliver grådlabil, var, træk mundvigene op som ville jeg smile, så stoppede jeg tårerne. Der er ikke noget at græde over i dag, så det gør jeg heller ikke. Men derfor kan man jo godt smile lidt for sig selv og til sig selv på sådan en regnfuld mandag.

Frikadellerne er færdige, hvidkålen er klar til at blive forvandlet til stuvet hvidkål. Kontoret vil gerne have besøg, så det får det lige om lidt, når jeg har drukket min te og smilet lidt mere. Må du finde anledning til et lille smil og måske endda være så heldig, at du får et igen.

DSC06461

14 kommentarer:

  1. Så der virkelig sådan ud i januar 2013? Hvor er det smukt.
    Et godt råd psykologen giver - det vil jeg huske. I dag har jeg mest smilet af mig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Johanne, hele sidste jul og januar var der sne her hos os :-)

      Slet
  2. Dejligt råd...det vil jeg huske på. :)
    Dejligt vinterbillede :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, ja når sneen ikke dukker op må man svælge i minderne :-)

      Slet
  3. Hej Lene. Du får lige en sang : http://www.youtube.com/watch?v=A9wA-bOBHuA :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og sangen nydes netop nu :-)

      Slet
  4. Er naturligvis ikke ganske enig men forstår fint hvad du skriver.. smil er der nok af i min verden og uden dem ville det nok være blevet alt for svært. Tårer kan der bare godt være for få af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, rådet var ment som en hjælp til de situationer, hvor eksempelvis jeg som professionel ikke vil græde eller i lignende situationer. Tårer er også rensende og forløsende, så de får lov til at komme, bare ikke altid :-)

      Slet
  5. Jeg spurgte en af mine små elever forleden, hvad der gør ham glad: "Når du smiler", var svaret. Så det lovede jeg ham, at jeg ville gøre noget mere. Har jeg mon husket det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, sikke et dejligt svar :-)

      Slet
  6. Det lyder som et meget klogt råd du har fået der.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, og jeg synes det virker :-)

      Slet
  7. Det råd vil jeg huske, når jeg (igen igen) mærker tårerne presse sig på i en eller anden ligegyldig situation.

    SvarSlet