tirsdag, december 17, 2013

SYNG SYNG AF KARSKEN BÆLG

Mens jeg spiser min morgenmad, nyder jeg et genhør med en engelsk julesang. Og jeg morer mig over nogle af de unge korsangeres attituder. Der er så sandeligen nogen af dem, der har set visse voksne sangeres måde at bruge hele ansigtet på, når der skal synges. Hos mig nøjes ikke blot ansigtet med at synge, det er hele kroppen. Jeg husker stadig min korleder på gymnasiet, som bad mig stå stille, fordi jeg kunne få hende gjort søsyg selv til en salme. Det er jo derfor, jeg elsker gospelsang, her må man bevæge sig, ja man kan slet ikke lade være.

Nu vil jeg sætte mig ud i bilen, sætte julesang på og synge mig selv på vej til arbejde. God tirsdag til dig.

14 kommentarer:

  1. hihi, kan lige se det for mig, korlederen der må tage en søsygepille. ;-D God sanglyst og arbejdslyst til dig. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, tak og heldigvis blev koncerterne gennemført uden at korlederen måtte lægge sig ;-)

      Slet
  2. Ha ha, ja de går "all in" må man sige. Godt arbejdslyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Pollyanna, tak og ja jeg grinte godt nok af deres ansigter :-)

      Slet
  3. Hihi, ja de går sandelig til den, de unge knægte :-D
    Bevæg dig nu ikke for meget i bilen, mens du synger, det kan være farligt ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, de slipper vildskaben løs mens de ser engleagtige ud ;-) Jeg er glad for at jeg har fartpilot, for jeg kunne meget nemt få mere fart på end godt er :-)

      Slet
  4. Når jeg ser og hører Gospel, tænker jeg ofte at Gospel er sang for hele kroppen.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, du tænker rigtig, det er skønt :-)

      Slet
  5. Jeg vil bestemt melde mig ind i Hvidovre Gospel efter jul - man bliver så glad af gospel, og jeg tror, det er noget for mig. Har lige her i søndags været til deres julekoncert, og det var skønt, og de virkede alle sammen så glade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det skal du gøre, jeg læste godt dit indlæg, men fik aldrig kommenteret. Du kan sagtens være med :-)

      Slet
  6. Skønt med engagement. Jeg synger i klassisk kor, og det ville nok ikke være så velset, hvis jeg begyndte at gi den gas med hele kroppen.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, nej det går nok ikke, så jeg skal aldrig synge klassisk. Gad vide om det er derfor der er så meget ansigtsmimik i klassiske kor ;-)

      Slet
  7. For mig er det jo den ultimative julesang - skrevet af en af de to fædre til metodismen, Charles Wesley. Den fortæller, med udgangspunkt i juleevangeliet, hvordan vi metodister forstår teologien. Her er ikke noget med "forhærdede tidselgemytter" og den slags:-) Men frelse er genoprettelse og nyt liv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, se det vidste jeg ikke, at det var metodisternes julesang. Jeg holder rigtig meget af den sang, den forbinder jeg med mit ophold i England i tidernes morgen :-)

      Slet