søndag, januar 19, 2014

BLUSSENDE KINDER, TRÆTTE BEN OG MASSER AF SNE

Turen var i længde måske ikke så lang, men når man for hver skridt, man tager, synker 40 cm ned i sneen, så bliver der forbrændt kalorier for hver skridt der tages.

DSC06813

Der var andre end mig, der havde fået ideen med at gå på marken. De var nu ikke helt trygge ved mig og løb først væk. Så stoppede de op, fodermarken ved søen og med læ trak åbenbart mere end det mærkelige væsen, der stod stille. I hvert fald var to af dem modige og gik tilbage igen, og så fulgte de mindre modige trop. Jeg blev dog holdt godt øje med. Det var ok med mig, vi skal alle være her.

DSC06814

DSC06828DSC06829DSC06832DSC06833

DSC06837

God søndag til dig

16 kommentarer:

  1. Smukke dyr - og smukt sne. Her er kun dyr, ingen sne :-)
    God søndag. Kh Betina.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betina, jeg er glad for sneen :-)

      Slet
  2. Også god søndag til dig. Jeg har stadig Lillian Boutté i ørerne, som du skrev om i går (hun kan også findes frem på Spotify).
    Da jeg startede på billederne, tænkte jeg "Først den ene vej, og så den anden vej" :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, tak, ja den sang kunne jeg godt have sunget :-) det var helt tydeligt at der var noget, der trak. Normalt ombestemmer de sig ikke.

      Slet
  3. Til lykke med de fine fotos. Hvor priviligeret at møde sådan en flot på sin gåtur og endda nå at fange dem med kameraet. Tak i lige måde en fortsat dejlig søndag til dig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tal Ilse, jeg følte mig også taknemlig over at kunne møde sådan en flok :-)

      Slet
  4. Jeg forstår godt, at føden trak mere, end du skræmte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og så er jeg jo heller ikke så skræmmende at se på? :-)

      Slet
  5. Dejlige billeder af smukke dyr. De har sikkert svært ved at finde mad i øjeblikket, og så må de jo leve med, at du også er ude at trave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, og da min mand kom hjem og så billederne, han havde hjulpet en jagtkammerat med at køre roer ud til vildtet i dennes skov, så kørte min mand fluks ud med roer og kartofler til vildtet :-)

      Slet
  6. En rask gå tur i snevejret er ikke at kimse ad, særligt ikke hvis der er varm kakao at finde derhjemme.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, varm kakao eller varm te for mit vedkommende :-)

      Slet
  7. Fantastisk fanget billeder!
    Gik også en dejlig lang tur i sneen i går, det er nu dejligt. Men også rigtig dejligt at komme hjem igen!

    Anne Cathrine
    www.annecathrinebro.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne-Cathrine, du har ret, det er skønt at komme ind igen :-)

      Slet
  8. Flotte snebilleder og heldige dyr, der bliver fodret.
    Tillykke med landmanden. Sikke en hyggelig vækning, du havde forberedt ;-)

    SvarSlet