lørdag, januar 11, 2014

DEN ER GOD NOK

Det bliver lysere. I dag kom jeg først ud i mosen ved 16.20 tiden og se lige det smukke syn, jeg blev mødt af.

P1070554

Jeg trænger til lys, jeg trænger til energi, det er i sandhed januar måned.

P1070555

Det blev heller ikke til trombolyse i dag, end ikke en mulig kandidat. Og det er jo rigtig rart for patienterne. Det er dog ikke det samme, som at vi ikke har fået patienter, men de har enten været for gode til at få behandlingen eller for dårlige  eller er vågnet med symptomerne, og så må man ikke få behandlingen. Trombolysebehandlingen er ikke en mirakelkur for alle. Der er nogle, som stadig er hårdt ramt, og derfor arbejdes der også videre verden over med at finde andre behandlingsmetoder.

Landmanden sover trygt i stresslessstolen, Istvan sover ved siden af stolen. De har været på jagt, Istvan havde GPShalsbånd på, så derfor ved vi, at han har løbet 24 km i dag.  Jeg har lyst til at gøre dem selskab i søvnen, men jeg kender konsekvensen = ingen søvn i nat. I går aftes gik jeg 5 km i måneskin, det var skønt med frisk luft, og måske er det også kuren, der dur i dag. Uanset om jeg vælger sofaen, søvnen nu fremfor søvnen i nat eller en rask gåtur, så er mine fritimer på denne arbejdsdag startet godt. God lørdag aften til dig.

P1070557

20 kommentarer:

  1. Jah, man kan især fornemme det, når der ikke er flere kilometers skydække, som vi har haft i dag, men mærkes kan det.
    Jeg kan fortælle dig, at din dag har tiltaget med 31 minutter, mens min må nøjes med 28 minutter :-D
    I nordboere er bare så heldige ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, er der virkelig så stor forskel fra os til dem i nord? Snyd, jeg vil også ha' lys. Her bliver man kun våd, når man stikker næsen udenfor (det er i et ord lige her, ikk?), og vandpytterne vokser kun dag for dag.
      Mette

      Slet
    2. Ellen, vi er heldige :-) men de 31 minutter er oppe ved Hirtshals, jeg bor tættere på Aalborg, der er det kun 30 minutter ;-)

      Slet
    3. Mette, her regnede det i morges, og så kunne vi nyde en tør himmel i eftermiddag :-)

      Slet
    4. Ja, den får jeg så i nat, hvor jeg alligevel ikke kan se den :( Til gengæld lover 'de' mig sol i morgen mellem 7 og 17, så jeg skal vist ud i morgen og lades op til næste uge.
      Mette

      Slet
    5. Mette, god fornøjelse med solbadningen ;-)

      Slet
  2. Det er så skønt, at dagene nu længes; jeg længes også, men det er efter solskin og forår. Dejlige billeder du har valgt til dagens indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg længes som dig efter solskin, men det gør ikke noget at vi lige får lidt sne nu :-)

      Slet
  3. Som Ellen ganske rigtigt bemærker så ser man at lyset er på vej - hvis man altså kan se det. For det kniber ærligt talt en smule med det triste gråvejr vi andre er udstyret med i øjeblikket.

    Jeg synes helt klart du skal gøre hunden selskab.. både på løbeturene (du vil se garanteret se bedårende ud med noget vildt i kæften) og i den efterfølgende dybe søvn. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, ja jeg ser det for mig, hunden og jeg side om side, mens jægerne kigger på :-)

      Slet
  4. Jeg synes også det mærkes om eftermiddagen, at lyset er på vej tilbage, men morgenerne er stadig så mørke....
    I dag vil jeg prøve, om en gåtur gør underværker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er vældig mørkt om morgenen, men bare det at der er lyst, når jeg kører ind på gårdspladsen, det er skønt :-)

      Slet
  5. Ja det går hurtigt nu og utroligt som vi mennesker er påvirket af lys og sol.
    Skønne billeder og det sted kører jeg jo forbi (næsten hver dag)...
    Ha´ en god søndag Lene :-)
    kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige Tina, ja du kommer jo tit den her vej :-)

      Slet
  6. Jeg prøver ihærdigt på at fastholde, at jeg ikke ville bytte vores årstiders skiften med andre himmelstrøg, men den seneste december har godt nok været mørk og våd. Jeg troede ikke, jeg ville kunne komme til at savne lyset så meget. Og som alle har nævnt, så er lyset nu på vej - det bliver SÅ godt. I dag skal jeg ud at nyde lyset (og forhåbentlig tørvejret) i Dyrehaven med "Dyrehavens vandrere" - en bette tur på 8-9 km, hvor vi nok skal få noget smukt til øjnene.

    SvarSlet
    Svar
    1. p.s. Jeg glemte helt at komplimentere dine billeder af den smukke himmel. Det er hermed gjort.

      Slet
    2. Tak Conny, og jeg synes også denne vinter har været mørk, vi mangler sneen :-)

      Slet
    3. Dyrehavens vandrere lyder som en herlig gåklub :-)

      Slet
  7. Det er så skønt at lyset nu kommer til os i lidt flere minutter - dag for dag :-)
    Jeg, gemalen og ældste datteren var heldige. Vi tog på fælles på løbetur kl. 15.50 - og tænk der var både tørvejr, og lys med os hele vejen rundt! Hvor er det bare godt at være ude i lyset - her i huset trænger vi ligesom dig til sol!
    God arbejdsdag til dig Lene. Knus Betina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betina, hvor lyder det dejligt med en løbetur i lys og tørvejr :-)

      Slet