mandag, januar 20, 2014

DEN VEJ JEG GÅR

Nogle gange er det godt at have kendskab til det landskab man er i. Det kan synes fristende at gå ny veje.

DSC06841

Og det fine hvide sne mellem græstotterne frister. Det må være skønnere end den bløde markjord. Men havde jeg gjort det, havde jeg fået et problem.

DSC06842

For der ligger grøften, dyb og fyldt med vand. Så jeg valgte at gå på kanten af marken, hvor jeg kunne få fodfæste.

DSC06843

Det bragte mig sikkert hjem igen. Må du også komme sikkert frem i dag. God mandag til dig.

20 kommentarer:

  1. Her har vi bare VAND....VAND og atter VAND..... ALT står under vand, og ude på vejen lige udenfor gården er der gratis undervogns vask.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Joan, hvis det sne var kommet som vand, tror jeg også vi havde haft gratis undervognsvask :-)

      Slet
  2. Sne er lumsk ... på flere måder. Godt du holdt dig til kendte stier :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg tog ingen chancer :-)

      Slet
  3. Det ville ikke være godt at synke ned i en grøft med vand, så hellere gå i skellet. I har sørme meget sne. Sjovt som sneen har delt landet i denne omgang. Her i Hvidovre er alting gråt og regnfuldt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, og i dag kørte jeg på en landevej, hvor snedyngerne i siden var lige så høje som bilen :-)

      Slet
  4. En flot natur at gå tur i - og dog så forræderisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, og i morges var vejen næsten føget til, så jeg holdt tungen lige i munden og kørte til gennem dyngerne, det gik :-)

      Slet
  5. Hold da op hvor har I fået meget sne.. Her i byen ligger der absolut intet.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det har jeg også hørt fra datteren :-)

      Slet
  6. Fantastisk så store vej forskelle i dette lille land :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, ja det er utroligt og havde det været på Sjælland, så havde vi hørt om det i døgndrift i medierne ;-)

      Slet
  7. Så fik jeg læst med - om fødselsdag (til lykke med ham), dejlig koncert og sne i mængder. Min husbond var i Strandby i weekenden, og måtte jo også døje med vejret. Mellemsønnen spillede i Aalborg fredag aften, men der var ikke mange tilhørere. Her er det bare koldt og blæsende og ikke nær så pænt som på sneklædte marker med rådyr:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, her er det også koldt og blæsende, men smukt at se på :-) Ja det må have været noget af en tur for din mand.

      Slet
  8. Ja, man kan let komme på afveje, når sneen lægger sig smuk og lumsk. Sjovt, at I har så meget sne. Her har vi kun lidt tilbage i hjørner af p-pladser og lignende steder, for det blev skubbet sammen i fredags.

    PS: Forsinket tillykke med Landmanden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, det var jeg nær kommet i morges (min kommentar til Hanne) og tak :-)

      Slet
  9. Det var da utroligt så meget sne, I har. Her har vi stort set ingen - alt er bare gråt og mørkt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja der er vældig forskel på vejret i disse dage :-) Jeg nyder afvekslingen fra det grå.

      Slet
  10. Ja, man skal passe på hvor man går, selvom vi er nogle der ikke altid har lyst til at følge den slagne vej . . .
    Jeg gik engang ind i en lille for mig ukendt skov der ligger langs vejen hjem.
    Det skulle jeg aldrig have gjort, det der lignede de fineste små jord stier, viste sig at være dybe grøfter fyldt til,randen med sort mosejord. Der sad jeg fast med det ene ben, og armene slået om et træ i 20 minutter, inden jeg fik mig selv halet op! Uden venstre gummistøvle!
    Just saying . . . .

    SvarSlet
    Svar
    1. Elin, hold da op, godt at du fik halet dig selv op. Jeg gik og overvejede at jeg hurtigt skulle få mobilen op af lommen, så den ikke blev våd :-) For så kunne jeg altid ringe til en ven ;-)

      Slet