mandag, januar 13, 2014

ENDELIG OG IKKE FOR SENT

Jeg elsker sne, så jeg håbede på sne, og samtidig frygtede jeg, at mit ønske om sne først blev opfyldt i marts måned, hvor jeg elsker forår. Nu sner det, det fyger, vejen er glat som sæbe, så sneen er også skyld i at jeg ikke kommer til strikkeklub i aften. Det er ok, for jeg er ikke helt på toppen. Og på toppen skal jeg være i morgen. Man har besluttet i den øverste ledelse på sygehuset, at alle afdelinger skal udføre feedbackmøder med patienter og pårørende. Det sker i morgen, og jeg er en af deltagerne, så arbejdsdagen kommer til at blive fra 7 – 17. Jeg er spændt på dette tiltag, jeg ved fra mit afgangsprojekt, at det giver rigtig meget at lytte til patienter og pårørendes oplevelser af indlæggelse, informationsniveauet og udskrivelsen, så jeg håber også, at vi bliver klogere i morgen eftermiddag.

P107055920140113_151237

P107056020140113_151229

Nu vil jeg finde lidt lækkerier frem i håb om at kvalmen fortager sig og så hedder det tidlig sengetid. Tirsdag får jeg som sagt først fri efter kl. 17. Onsdag har jeg ni timers arbejdsdag og skal handle ind bagefter, torsdag skulle jeg gerne ned til min far efter arbejde og fredag skal jeg til koncert efter arbejde, og lørdag fylder den ældste af landmandsparret år, det skal vedkommende da gerne mærke lidt til. Så jeg skal være udhvilet og frisk i morgen, basta. Og så skal jeg huske at  lægge ekstra tid til transporten til arbejde i morgen tidlig. Men jeg elsker stadig sne og nyder mit aftenvindue. Sner det stadig hos dig?

P1070574

22 kommentarer:

  1. Hold da op et program, hvornår har du tid til at trække vejret dybt. ;)
    Jeg kan også godt li' sne, selv med al det besvær det giver, men variation er godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jette, jeg trækker vejret lige nu :-)

      Slet
  2. Åh, stakkels dig. Kvalme er IKKE sjovt ... og du er formentlig ikke gravid? ;-)
    Det sner heldigvis ikke hos os længere, og det er blevet tøvejr. Jeg skal køre langt i morgen og gider ikke i snevejr.
    Rigtig god bedring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Ellen, nej jeg er ikke gravid. Min teori var et alt for fedt aftensmåltid og tak :-) Håber køreturen gik godt

      Slet
  3. Det sneer ikke her længere...og hov, du har fået vandmærke på dine billeðer.
    God arbejdsuge til dig Lene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, her er der tøsne, som gør det glat at køre, og ja men jeg har ikke fundet ud af hvordan vandmærket gøres til en permanent foreteelse, jeg gør det manuelt :-)

      Slet
  4. Hvorfor skal jeg altid holdes udenfor :)) vi har ikke set skyggen af et snefnug her. Det har regnet hele dagen - her har været mørkt og trist. Smukke dekorationer du har.
    Og så håber jeg da, at du er frisk igen i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Johanne, en god nats søvn hjalp og undskyld på vejrets vegne, I skulle da også have haft sne :-)

      Slet
  5. Det skal jeg love deg at det er. Det har snødd heftig i hele ettermiddag, og jeg hadde påtatt meg jobben å kjøre langt ut i skjærgården til Hvaler, hvor jeg skulle på et arbeidsmøte med gode venninner. Det var hvitt over alt, og vanvittig glatte veier; men vi kom nå både fram og tilbake.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hege, godt at I kom hjem igen. Sneen er næsten væk her, jeg gad godt det blev lidt længere :-)

      Slet
  6. Der kom sne, og det blev glat, - men det er næsten væk igen. Og det gør ikke noget, hvis du spørger mig, - jeg bryder mig ikke om alt det glatte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det kan jeg godt forstå, du cykler vel på arbejde? :-)

      Slet
  7. Noget af et program du har for denne uge - jeg ville blive forpustet ! Men du tager tingene som de kommer, med godt humør og glæde- og dét er netop sådan det bør være :)
    Her væltede det ned med sjap, der ikke blev.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, jeg har jo selv sagt ja til det hele :-)

      Slet
  8. Håber du har fået det bedre, du har godt nok en travl uge for dig. God tirsdag til dig. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, søvn hjalp, og min kvalme er jo ingenting mod det du har været igennem, du er sej :-) Og jeg har fået en rød trøje som din i julegave :-)

      Slet
  9. I dag, tirsdag, til morgen er sneen stort set væk, og vi har fået tæt tåge i stedet. Jeg ved snart ikke, hvad der er værst.
    Jeg håber, du ikke går død i en 10-timers arbejdsdag, og at den er al umagen værd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det var det værd, og tågen var heldigvis ikke så tæt på vej hjem, men den var der :-)

      Slet
  10. Lad os endelig høre om resultatet af feed back-møderne, for det er altid spændende at få feed back fra brugerne.

    God bedring til dig, det har du vist brug for inden ugens program, der virker lidt presset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, det gik godt, og jeg er frisk igen :-)

      Slet
  11. Det lyder som et presset program du har for resten af ugen, håber ikke ubehaget satte sig fast..
    Vi fik lige sne nok til, at det blev sjappet og bru-sæbe agtigt. :~)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg er frisk og jeg er glad for at se dig i kommentarfeltet igen og på din blog :-)

      Slet