lørdag, januar 18, 2014

I NATTENS MULM OG MØRKE

Én i huset fylder år

Én i huset er nu tæt på de tres

Én i huset sover trygt

Der er dækket bord, bagt boller og kanelsnegle og gaven er fundet frem. Om lidt vil Istvan få et flag i munden og sammen vil vi vække landmanden og ønske tillykke med fødselsdagen på denne vinterdag. Må han få en dejlig dag, det fortjener han. Min livsledsager holder aldrig op med at overraske mig, livet er aldrig kedeligt sammen med ham, og jeg vil elske at blive gammel sammen med ham. Hjertelig tillykke med fødselsdagen.

P1070579

32 kommentarer:

  1. Tillykke til landmanden, må I få en dejlig dag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, det håber jeg også :-)

      Slet
  2. Tillykke med ham :) håber I hygger jer hele dagen, alle tre ;o)
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette, vi vil gøre vores bedste :-)

      Slet
  3. Tillykke med Landmanden. Jeg håber, I alle sammen får en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, lige nu rydder de to sne, og jeg nyder en kop te, men de to andre har også sovet længe :-)

      Slet
  4. Tillykke til landmanden. I to har vist været heldige med hinanden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laura, det håber jeg at han synes :-)

      Slet
  5. Stort tillykke med de tre, du bor sammen med ... også ham, der har fødselsdag ;-)
    Hvor er det skønt at læse sådan en kærlighedserklæring - især fordi I har været gift 'altid'.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, tak, ja jeg synes jo lige at jeg var 28 og på vej til kirke for at blive gift med en landmand på 30 år, nu er jeg gift med en på 59 år og har en datter på 28. Hvor gik de år hen? :-)

      Slet
  6. Stort tillykke med din livsledsager, det lyder som en rigtig dejlig morgen hjemme hos jer :o) Skønt vi fortsat kan overraske hinanden, selvom én snart er tæt på de 60... Ønsker jer en skøn vinterdag - kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina, det er en herlig ting at kunne blive overrasket og at kunne overraske :-)

      Slet
  7. Jeg håber, I får en dejlig dag.

    SvarSlet
  8. Tillykke med landmanden og jeg håber I får en dejlig dag sammen med dem I holder af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, og vi bliver kun os selv, vi har ikke tradition for at invitere gæster på vores fødselsdage :-)

      Slet
  9. Sikken en sød tradition! God fornøjelse og tillykke! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Donald, synges skal der, det er jeg vant til fra mit hjem :-)

      Slet
  10. Tillykke med den anden i huset. Han må jo have opført sig pænt, når vejret arter sig efter fruens ønsker. Her er det desværre gråt i gråt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pollyanna, her er det hvidt i gråt :-)

      Slet
  11. Tillykke til og med din landmand :)

    SvarSlet
  12. Tillykke til Landmanden :)

    SvarSlet
  13. Lyder til der var lagt i ovnen til en skøn dag, tillykke med ham!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, tak , vi har nydt dagen med en skøn blanding af arbejde og afslapning :-)

      Slet
  14. dit indlæg emmer af kærlighed! Tillykke med landmanden. Kh Marianne

    SvarSlet
  15. Gratulerer med mannen, Lene. Så hyggelig for ham å bli gjort stas på.

    Vi har også fått snø, - ikke masse, men nok til at det er hvitt og romantisk ute, og luften er klar og ren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hege, ja luften bliver helt anderledes med sne, og i dag fyger det heldigvis ikke så meget :-)

      Slet
  16. Tillykke med landmandens fødselsdag og med, at I har hinanden og giver hinanden plads. Jeg tror, det er sådan, man holder sammen, til man bliver gammel.

    SvarSlet