mandag, februar 03, 2014

EN TRAVL DAG

Fra jeg gik fra arbejde i går eftermiddags og til jeg mødte i morges, var der kommet syv nye patienter.  Jeg skulle introducere nye kolleger, og de skulle have en god start, så jeg kunne ikke være med i plejen. Aftenvagten fra i går havde ændret sin ene fridag i dag til en dagvagt, det var godt, for der blev ved med at komme patienter, og andre patienter skulle overflyttes eller udskrives. Mine kolleger knoklede løs det bedste de havde lært. Klokken 14 sendte jeg vores nye kolleger hjem, så jeg kunne give en hjælpende hånd med. Jeg gik ud af afdelingen kl 18 og andre dagvagter havde haft to timers overarbejde. Trods de mange timer gik jeg hjem med en god fornemmelse i maven, det føles godt, når man kan aflevere afdelingen til aftenvagterne, så de forhåbentlig får det rimelig roligt.

Landmanden skulle til møde i aften, men heldigvis var der rester fra weekenden til ham, for jeg var først hjemme, da han var på vej ud af døren. Jeg har fået smagen af min barndom til aftensmad, nemlig havregrød og for første gang i lang tid blev det med smørklat og sukker, lige som jeg var vant til som barn. Nu trækker teen det antal minutter, den skal have, og jeg kan mærke, trætheden sniger sig langsomt gennem kroppen. Godt landmanden er til møde, så kan jeg snuppe hans stressless stol og slappe af en time eller to. Håber du har tid til at slappe af. God aften til dig.

DSC06875

10 kommentarer:

  1. Det er dejligt, at gå hjem efter en travl dag, med en god mavefornemmelse.
    Mon ikke du sover godt i landmandens stol. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, sover gør jeg ikke, for så ryger nattesøvnen, men jeg har slappet af :-)

      Slet
  2. Stort til lykke med datterbarnet! Og dejligt, at du kan slappe lidt af i den gode stol!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, og jeg nød afslapningen :-)

      Slet
  3. Hvor er det dejligt at I prioriterer introduktionen, selv om der er travlt. Det kunne min faggruppe vist lære noget af, for det betyder så meget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Laura, det samme indtryk af lægers introduktion har jeg på vores afdeling, desværre, for det betyder meget at få en god start :-)

      Slet
  4. Lykkeligst at hvile på er fuldendte gerning.

    SvarSlet
  5. Ah, at slappe af i en god stol efter en god dags gerning! Omend den lød lang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det var lykken, og mens jeg var på arbejde tænkte jeg ikke over længden, men jeg var træt, da jeg kom hjem :-)

      Slet