fredag, februar 07, 2014

PAUSE

Da min skulder og arm ikke kan holde til, at jeg både privat og arbejdsmæssigt bruger højre arm rigtig meget, og da jeg glemmer øvelser, træning og at bruge genvejstaster, fordi jeg hellere vil læse blogs, skrive indlæg og spille wordfeud og Ruzzle (det sidste er det værste for leddene), så har jeg besluttet mig for at holde fri fra bloglæsning, blogskrivning og spil på Ipad i min arbejdsweekend. Og det siger vist noget om min afhængighed af disse ting, at jeg helt har haft ondt i maven her til morgen efter den beslutning. Jeg havde en dejlig dag sammen med min far og min søster, og det var min søsters ord om at passe på, der fandt grobund i min hjerne. Hun har kroniske smerter efter et langt liv som lægesekretær på trods af øvelser og træning, hun glemte nok at passe på i tide. Det vil jeg ikke. Må I få en dejlig weekend, jeg satser på gode arbejdsdage, sol, frisk luft og træning.

P1070558

20 kommentarer:

  1. Jamen dog, det er da noget værre øv :-( God bedring og god weekend også til dig.

    SvarSlet
  2. Stakkels dig. Håber det kan hjælpe lidt med et par dages pause.

    SvarSlet
  3. Du må have en dejlig weekend ude i virkeligheden.
    Og du har ret i, at man skal passe på sin krop i tiden og hele tiden.

    SvarSlet
  4. God beslutning Lene, selvom jeg vil savne dit daglige blogindlæg :-) god weekend

    SvarSlet
  5. God beslutning, Lene. Og når nu vi ved, du kommer stærkt igen, så klarer vi os. Go' arbejdslyst i weekenden.
    Jeg får alle kvinder på min mors side af familien til byen, min moster og kusiner fra udlandet, min moster, mor, søster og niece fra Jyllandet ;o), så det bliver en travl weekend her.
    Mette

    SvarSlet
  6. Ja, det lyder fornuftigt at drosler ned på daglige ikke-nødvendige aktiviteter engang i mellem :-)
    Jeg spiller også WF og er blevet ganske afhængi :-)
    Det er det eneste spil jeg spiller, så jeg har endnu ikke dårlig samvittighed, spiller kun lidt morgen og sent eftermiddag, når jeg 'alligevel' sidder med IPad'en.
    PS: du kan finde mig på Scrabbleelin på WF ;-)

    SvarSlet
  7. God arbejdslyst. Jeg forstår det sådan, at det kun er i weekenden, du holder blogpause. Jeg kan godt forstå, det er svært. Det er så let at lette låget på computeren, og så er man på (har fået en Mac) Men det dur ikke, når de ensidige bevægelser, går ud over helbredet. God bedring, jeg glæder mig til, du vender tilbage.

    SvarSlet
  8. Lene god arbejdslyst og digital pause - glæder mig til du vender tilbage :-)

    En ide brug venstrehånd til WF og Ruzzle - det kræver lidt tilvænning

    KH Anette

    SvarSlet
  9. Rigtig god blog mm pause. Selvom det er svært at undvære er det også nogle gange meget godt.

    KRAM

    SvarSlet
  10. Hej Lene :). Det er en god beslutning og jeg ønsker dig en rigtig god og sund helende pause :).

    SvarSlet
  11. Man burde med garanti skrue ned for det digitale......

    God weekend, - jeg får dejligt besøg af nogen af mine børn, og alt det arbejde, der skal laves i "ferien" bliver organiseret og skrevet på lister, så jeg kan vinge af, når jeg har nået noget. Jeg har nemlig brug for, at de mange timers arbejde ikke kommer til at fylde det hele.

    SvarSlet
  12. God ide med nogle pausedage. Jeg kom til en fysioterapeut for et år siden og noget af det første hun foreslog mig var at jeg købte en formstøbt fast hovedpude. I fællesskab fandt vi frem til hvilken størrelse Tempur pude (højden varierer) jeg skulle have. Siden har jeg ikkehaft problemer med ondt i skuldre, nakke og arme. Tager puden med mig når jeg ikke sover hjemme.
    Måske vil det også kunne hjælpe dig?

    SvarSlet
  13. Viktig avgjerd! Ingen andre enn me sjølv kan ta vare på kroppen vår :)

    Kanskje eg heller skal skrive ønske om ei god ny veke enn ei god helg då ;)

    SvarSlet
  14. Klog beslutning Lene.. Og rigtig god weekend til dig. :-)

    SvarSlet
  15. Det er godt med en pause indimellem :) Rigtig god weekend :)

    SvarSlet
  16. God pause - og weekend. Håber pausen hjælper lidt.

    SvarSlet
  17. Rigtig god weekend :)

    SvarSlet
  18. God weekend håber din skulder får lidt ro. ;-D

    SvarSlet
  19. Din soester har saa evigt ret - pas paa dig!

    SvarSlet
  20. Kære alle. Tusind tak for jeres kommentarer, jeg håber I har haft en god weekend :-)

    SvarSlet