lørdag, april 05, 2014

AT DRØMME

jeg rydder op i en skuffe

der ligger utallige sider fra blade, utallige sider med strikkeopskrifter

de har ligget der i flere år

drømme om at være kreativ gennem strik

drømme om at sidde og nørkle

jeg slipper drømmene, smider det hele ud

hvis jeg vil strikke finder jeg nok en opskrift den dag

jeg rydder op i en skuffe

utallige noter fra undervisning, foredrag, fagblade

de har ligget der flere år

jeg har ikke savnet dem

de er drømme om at være alvidende, om at fordybe mig i faget

jeg har fordybet mig, jeg har taget en diplomuddannelse

jeg smider dem ud

hvis jeg vil vide noget så findes det derude, søg blot

jeg stryger duge

utallige duge

jeg bruger dem nærmest aldrig

nu får de en chance mere

nystrøgne ligger de i en skuffe

mens jeg stryger ser jeg serier

mens jeg stryger tænker jeg

mens jeg stryger drømmer jeg

em regnfuld lørdag i april gør godt

P1070841

16 kommentarer:

  1. Spændende dag, du har haft der! Ja, hvorfor gemmer vi så meget? Dejligt, du fik ryddet ud. Og at stryge, det er da bare dejligt - meditativt, næsten:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, jeg får tænkt mange tanker. Og ja nu er to skuffer ryddet, jeg tør slet ikke tænke på hvor mange skabe og skuffer, der er tilbage ;-)

      Slet
  2. Ja processen sættes allerede i gang i det øjeblik vi udvælger at gemme, ofte er det vel kun brugt som inspiration :-) Altid skønt at få ryddet lidt op, så er der plads til noget nyt Lene :o)

    Rigtig dejlig søndag!
    Kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina, tak og der skal slet ikke nyt ind i huset endnu. Jeg har 14 højskabe, utal af skuffer, reoler og små skabe tilbage, for slet ikke at tale om vores loft. Jeg satser på at gå ind i 2015 med et ryddeligt hus :-)

      Slet
  3. Jeg går ind for at smide ud (eller give videre ) !
    Nyd det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Miri, og dameblade er puttet i poser, jeg kender nogen, der genre vil overtage :-)

      Slet
  4. Dejligt at luge lidt ud i gemmerne.. God søndag hos jer. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, lidt har også ret :-)

      Slet
  5. Hvor er det smukt skrevet. Noget vi vist er mange, som kender til :-)
    På hylden ved siden af mig, står 2 kasser med madopskrifter, som jeg aldrig har brugt.
    Der står kasser med garn til sokker, som jeg sikkert aldrig får strikket,
    og der står utallige notesbøger til de tekster, som jeg sikkert aldrig får skrevet.
    God søndag og tak fordi du deler sine drømme. Lige præcis den her tekst burde deles med alverdens kvinder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Johanne, jeg er rigtig glad for dine ord, godt jeg ikke er den eneste, der tror at det at gemme fremmer inspirationen :-)

      Slet
  6. Ja, det er skønt at rydde ud og give slip og finde ud af, at den, man er, er uafhængig af det, bunkerne repræsenterer. Jeg husker, hvordan jeg for mange år siden ryddede min reol for masser af bøger og materialer fra min universitetstid, hvor de havde stået til parade i årevis, som et billede jeg havde af mig selv. I stedet for blev der plads til mit malegrej og kreative materialer, som jeg havde i brug. Det er interessant at give slip på en masse ting, som man har været optaget af og identificeret sig med, derved kan man finde ud af, at man ikke er, hvad disse ydre ting repræsenterer. Sådan er det for mig. ... Og så viste nattergalen sig at være en sangdrossel. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ilse, først nu har jeg set din kommentar, desværre. Ja at give slip er en proces, jeg er vist også klar til at lade alle mine gamle sygeplejebøger gå samme vej som dine universitetsbøger :-)

      Slet
  7. Sikken du har fået rydet ud. Kender det. Vi samler for meget sammen vi gerne vil lave.
    Jov tror det er derude den dag du vil strikke eller andet.
    Smiler lidt af det med dugen. Det kunne være mig...

    SvarSlet
    Svar
    1. Sanne, nogen gange må vi som Ilse skriver give slip, jeg er glad for at jeg gjorde det da :-)

      Slet
  8. Dejlig tekst og dejlige tanker, Lene. Og så sandt, så sandt!
    Det giver mig et spark til at at bruge de sidste påskedage på den oprydning, jeg har lovet mig selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, og god fornøjelse, min påskeferie endte med at blive meget anderledes end først planlagt, men det gør ikke noget, jeg når nok alt det andet :-)

      Slet