mandag, april 07, 2014

FØRSTE GANG I ÅR

P1070851

Landmand og medarbejder arbejder længe i dag, det skal udnyttes, at dagene er blevet længere. I morgen er sorterdag, så i dag nedfældes der gylle. Normalt har jeg ikke medarbejderne på kost om foråret, men der skal jo være en første gang. Egentlig havde jeg tænkt på lasagne, det er dejligt nemt, passer sig selv i ovnen. Men så opdagede jeg koteletterne i butikken, og dermed blev det til revival af en 80er-ret: koteletter i fad med tomatflødesovs. De er nu i ovnen, kartoflerne koger sagte og om lidt skal salaten blandes.

P1070849

Og det bedste er, at jeg nåede 3 km på gåben i det skønne solrige vejr, vi har haft i eftermiddag. Hjertet bliver lettere, søvnen kan holdes lidt på afstand, der hentes energi til de ting, der skal nås, inden jeg må sætte mig ned og slappe af. God aften til dig.

P1070852

16 kommentarer:

  1. Koteletter i fad var den ret jeg bæd Eddie på, første gang han skulle spise hos mig....da han så også fik det at spise anden gang, han skulle spise hos mig....så var det, at Eddie overtog køkkenet ;-) måske jeg skulle lave koteletter i fad inden længe ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, det trick dur ikke her. Jørn har fået rugbrødsmadder, havregrød, pandekager og masser af koteletter i fad, og jeg laver stadig mad ;-) Jeg glæder mig til at høre om du får lov til at gå i køkkenet ;-)

      Slet
  2. Fadkoteletter sender heller ikke mig ud af køkkenet - det er faktisk en rigtig sællert, hvis de får lov at simre i stegesoen nogle timer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym, så lang tid fik mine nu ikke, men jeg fik ros for dem alligevel :-)

      Slet
  3. Ojjj hvor har I haft flot vejr, her har temperaturen været god, men solen så vi ikke meget til.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, ja det var så dejligt at det stadig var der og uden blæst, da jeg kom hjem :-)

      Slet
  4. Koteletter i fad og højt til himlen - god kombination :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er en skøn årstid :-)

      Slet
  5. Ingen solskin i Aarhus i går, men milde temperaturer.
    Og jeg oplevede (vist nok for første gang....) at sidde ret op og ned på en spisestuestol og falde i søvn. Så jeg skulle vist have gået en tur i stedet. Men jeg gik bare lidt tidligt i seng i stedet for ;)
    Koteletter i fad, - det får jeg for sjældent!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, så er man træt, jeg kan godt forstå du gik tidligt i seng. håber søvnen gjorde godt. Mon du stadig cykler hver dag på arbejde? God dag til dig :-)

      Slet
  6. Øv - alt det flotte vejr.. kunne I ikke have sendt det videre til os andre efter brug...

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, undskyld det glemte jeg :-)

      Slet
  7. Åh det er dejlig mad! Snart er fasten ovre, så skal vi have koteller i fad o tomat og fløde, tror jeg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det må smage ekstra godt :-)

      Slet
  8. Uha, uha. Skynd dig at slette første billede, hvis det er fra jeres egne marker. (manglende bræmme). :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Farmer, hvis du ser godt efter, så er der en sort bræmme, som ikke har fået gylle :-)

      Slet