mandag, april 28, 2014

HVERDAGSGLIMT

Hvordan starter dine hverdagsmorgener? Jeg har før skrevet om mine morgener, og for nylig skrev Hege om hendes morgen. Jeg nyder at læse om andres hverdag, hvornår står de op, hvad spiser de, læser de aviser om morgenen, ordner de vasketøj. Bruger de meget tid i badeværelset med makeup og håropsætning? Og så videre.

P1070904

P1070906

Jeg har mange forskellige hverdagsmorgener, jeg har morgener, hvor jeg skal på arbejde klokken syv, her afhænger variationen af, om jeg skal smøre mad til flere end landmanden. Har jeg fri eller er jeg i aftenvagt, afhænger morgenen af dagens program, men alle morgener inkluderer morgenmad foran computeren. I dag har jeg fri, jeg skal til frisør og fysioterapeut. Jeg skal have handlet og jeg skal i haven. Jeg vil også gerne løbe en tur. Men morgenstunden er brugt på at lægge dej til boller og til at nyde vinduernes udsigt. Og da jeg så ville søge på morgenmad på bloggen, så dukkede der gamle indlæg op om min arbejdsdag i detaljer, så det endte med, at det var de indlæg, jeg fordybede mig i. Det var sjovt at læse og også at kunne se, at mange ting er ændret, men der er også ting, der stadig er en del af min arbejdshverdag.

P1070912P1070913

Mens jeg har skrevet indlægget her, er bollerne blevet færdige med at hæve, de er nu sat i ovnen. Jeg må hellere komme i gang med dagens småsyslerier. God dag til dig.

P1070907

14 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke helt, om jeg har lyst til at være den første til at fortælle om min morgen (pga risiko for kommentarer om autisme osv), men her får du den:
    Min mobil ringer kl. 5:24, for så kan jeg nå at tænde klok-radioen på badeværelset inden 5:30, så jeg kan høre lokal-radioavis (P4). Så går jeg i bad, tager tøj på, og henter avisen i postkassen (ude ved vejen, så vejrudsigten tjekkes på vej derud) ca. 5:53-6:00. Jeg spiser altid min morgenmad (der altid er havregryn med mælk, og en lille bitte smule musli for at gi' lidt sød smag) mens jeg bladrer gennem avisen og læser det, jeg har lyst til.
    Kl. 6:15-6:20 (alt efter hvor interessant avisen er) vækker jeg min mand og går i gang med sønnens madpakke. Så samler jeg computer, papirer og hvad jeg ellers har fået spredt ud fra min taske og 6:40 vækker jeg sønnen (han har en masse alarmer sat til, men det hjælper også at blive talt til, hevet i, få rullet gardinerne fra osv) og hvis det er en go' dag (dvs. sønnen ikke er for træt og ikke vågner), så er jeg på cyklen på vej mod stationen kl. 6:50-6:55.
    De morgener er de bedste, for så er der ikke noget, der har forstyrret mig, og så jeg er helt klar til at tænde computeren på arbejde kl. 7:30 og starte med at lave dagens første latte. Det giver mig ca. 1½ time før de andre møder ind, så jeg har dejlig arbejdsro :)
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, jeg kan ikke se autismepræget, og du får da noget ud af din morgen. Tak fordi du deler :-)

      Slet
  2. Mine arbejdsdagsmorgener er stort set The same procedure as last day Mrs. Lene.. :-)
    Op kl. 6 når vækkeuret ringer,
    5 minutters stilhed i sofaen med iPad, hvor hjernen opdager at det ikke er nat mere,
    20 minutter på bad, tøjvalg og påklædning samt nedlægning af sovehåret.
    I mellemtiden er Hasse stået op og morgenmaden er på vej til bordet.
    20 - 25 minutter til morgenmad, kaffe og tjek af dagens kalender og aftaler
    7 til 7.10 - Tandbørstning, pakke taske og ud til cyklen.
    10 minutters cykeltur til toget som afgår 7.21..
    Og så er der de morgener hvor alt bare tager længere tid.. Der glæder jeg mig over at der er mange tog fra Roskilde til København mellem 7 og 8.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, ja hjernen skal lige vågne og skønt at have en, der sørger for morgenmad. Tak fordi du deler :-)

      Slet
  3. Mine morgener gælder ikke rigtig i denne sammenhæng - enhver morgen er den bedste morgen, fordi den foregår som jeg helst vil have den til at foregå lige netop 'i dag'. Hold fast, hvor er det fedt at være jobstoppet :-D
    Men engang var det i bad, make up på, tøj på, en kopkaf i kruset og ud af døren. 20 minutter - mere måtte det ikke tage, for så skulle jeg endnu tidligere op ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, 20 minutter! Godt klaret, men jeg kunne ikke klare mig uden morgenmad. Tak fordi du gav mig et indblik i hurtigudgaven af en morgen før arbejde. Og ja jeg kan godt følge dig med hensyn til morgener nu :-)

      Slet
  4. Du skal op og plukke ramsløg i Mølleparken bag ved zoologisk have eller på Gjøl eller i St. Restrup ved den første nedkørsel til St. Restrup Herregårdshotel, når du kører ad den gamle hovedvej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym, tak, jeg skal da vist forsøge mig med en gå tur i Mølleparken :-)

      Slet
  5. Mine morgener er meget forskellige. Jeg har ingen faste stå-op-tider. Jeg er som regel oppe før vækkeuret ringer, sådan bare for en sikkerheds skyld, for så sover jeg bedst. Min morgenmad varierer fra havregrød, til naturelle surmælksprodukter med frugt, til en bolle eller rugbrød med os. Jeg kan finde på at gå en morgentur, lave marmelade eller andre ting, vaske tøj, læse avis, se morgen-tv, sidde med iPad eller alt muligt andet, inden jeg stiger på cyklen eller sætter mig i bilen. Alt afhængig af hvilken arbejdsplads jeg har den dag. Det eneste der er helt sikkert, det er at Allan brygger kaffen.

    Der er masser af ramsløg i hele landet, du kan bare gå på jagt. Her har du ramsløgkortet: http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=2677

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia, jeg vidste at du engang havde lagt et link hos Ellen over steder med ramsløg. Du har en varieret hverdagsmorgen som jeg. Og det må være dejligt at kunne cykle på arbejde :-)

      Slet
  6. Jeg elsker morgenen. Især nu, hvor den er lys tidlig. I dag har jeg nu, hvor klokken er 7 ordnet vasketøj, tømt opvasker og nydt lidt bloglæsning. Om lidt skal jeg op og trække dynen af yngste og sørge for, at hans morgen også starter godt. I morgen kan det være helt anderledes, jeg er nok sådan lidt morgenspontan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, du får da noget fra hånden om morgenen, dejligt. Morgenspontan er et herligt ord :-)

      Slet
  7. Fra i morgen, 1. maj, hvor cykl til arbejde-kampagnen starter, skal min morgen gerne se sådan ud:
    5.50: 1xvækning, snooze, evt. x2.
    Lidt over 6: ud i køkkenet - tænde ovn - sætte kaffe over - hente morgenboller i fryseren - lidt hæløvelser - boller i ovnen - hurtigt toilette og cykeltøj på - boller ud af ovnen - dække bord og spise morgenmad, helst med avisen.
    Kl. 7, senest: Ud på cyklen - tænde Endomondo - ud over stepperne (6,1 km)
    kl. ca. 7.30: Ankomst på arbejde - i bad - evt. vaske hår og tørre det - kontortøj på - makeup - færdig til arbejde kl. 8.
    Hvis jeg ikke har fået pakket rygsækken og strøget tøj om aftenen - ja, så bliver der kortere tid til avislæsningen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber dagens start gik som planlagt, Conny :-) Jeg ville elske at kunne cykle på arbejde

      Slet