tirsdag, april 15, 2014

HVOR KOM DET FRA?

Her på gården har vi to biler, en varebil og en personbil. Egentlig kalder man vel ikke firehjulstrækkere for varebiler, måske er det lidt fornærmende for bilen. Men sådan fungerer den her, den kan køre hvor som helst med hvad som helst og når som helst. Blot ikke lige for tiden, for batteriet er ved at gå. Begge biler har automatgear, hvilket var til stor irritation for børnene, da de skulle tage kørekort. Hvordan kan man øve gearskifte i en bil uden manuel gearskifte?! Det er yderst sjældent, at jeg prøver manuelt gearskifte, de fleste gange, når jeg har lånebil fra værkstedet, er det også med automatgear. Datteren har lånt personbilen, så jeg skulle låne varebilen i morges, jeg havde en tidlig aftale med min fys. Først løb jeg ud med håndklædeturban om håret for at tjekke, at bilen kunne starte, det kunne den ikke! Men landmanden fik den i gang, Så skyndte jeg mig ind i bilen og kørte ud fra gården, og så skete det underlige. Jeg forsøgte at skifte gear manuelt, dvs. der er jo ingen kobling, så jeg trådte på bremseren! Taske og jakke røg ned af sædet i en vis fart, og jeg røg fremad med samme fart, men blev heldigvis bremset af sikkerhedsselen. Hvor i al verden kom den reflekshandling fra?

Det begynder at hjælpe med øvelser og fys-behandlinger, jeg kan komme gennem dage med computer og andet arbejde uden at få snurrende fornemmelse i hele armen. Smerterne i skulderen er der stadig, men knap så udtalte. Mens jeg får massage, får vi snakket meget, om vores arbejde, om blodpropper i hjernen, om studerende osv. I dag kom vi ind på det at få lavet ting i god tid, og jeg fortalte, at jeg altid har været en, der laver tingene i sidste øjeblik. Jeg skrev stile og opgaver færdige i sidste frikvarter før aflevering på gymnasiet osv. Min fys kiggede på mig og sagde undrende, det havde hun aldrig troet om mig, jeg virkede så struktureret. Det kommer tilsyneladende bag på alle, bare ikke mig. Hvor får de dog det indtryk fra?

Nå men jeg har en deadline med en tekst, jeg ikke er tilfreds med, og som jeg havde håbet på faglig sparring fra en erfaren posterskriver inden for min verden. Og som altid er jeg i sidste øjeblik, så nu må jeg klare tingene selv og få det sendt til Foto AV afdelingen. Jeg er ikke overrasket, jeg er blot irriteret over mig selv, især fordi jeg er født af forældre, som altid var så struktureret i deres arbejde, så hvor i alverden kommer det fra?

Nu vil jeg skænke en kop te op, logge mig på min arbejdsplatform, læse teksten igennem og få den sendt af sted. Bagefter må jeg hellere få alle skufferne fra reolerne i stuen sat på plads, lige nu ligger de på gulvet med alt indholdet rundt omkring. Der er smidt ud med hård hånd. Der skal orden i mine skuffer og skabe, jeg tager lidt af gangen og husker at anerkende mig selv for alt det lidt  jeg når. God tirsdag til dig.

P1070860

18 kommentarer:

  1. Rigtig god dag uagtet, at den måske er sådan lidt drilsk ;-)

    Solen skinner. Du er i gang og allerede langt med at rydde op. Du skriver hamrende godt, så lad den indre kritiker hvile og ros dig selv. Du har fortjent det! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liselotte, dagen er vist hvad jeg gør den til, nu er dokumentet sendt og skuffer sat i, så nu kan jeg rydde flere skabe ud på gulvet :-)

      Slet
  2. God dag - håber du har fået det skippet afsted. KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, det er sendt og det bliver ikke bedre :-) Og tak :-)

      Slet
  3. Ih, var du også sådan en, der sad i frikvarterene i gymnasiet og svedte over de sidste sider. Det gjorde jeg også, men det var jeg ret ene om, så jeg synes, det er lidt hyggeligt at læse, at sådan var/er du også :-) Godt at læse i kommentarerne, at du nu har fået skippet din tekst afsted. Den er sikkert meget bedre, end du selv synes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, dejligt at høre om andre med samme oplevelse :-) Jeg kan egentlig godt lide min tekst, men det er svært at se om den er fængende, interessant og akademisk nok

      Slet
  4. Jeg er typen, der altid er i god tid med alting. Jeres type kaldte vi på studenterkurset for "hækkeløbsstudenter" for det var dem med OP til eksamen og NED igen, og mellem hver hæk mødte de bare frem. Sådan er mennesker så forskellige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, og heldigvis er vi forskellige, min nærmeste lillesøster er som dig. Hækkeløbsstudent, herligt ord :-)

      Slet
  5. Jeg fungerer absolut også bedst, når jeg har en truende deadline hængende lige over hovedet, så du er bestemt ikke alene - kan jeg også se hos Fruen. Stile og andre opgaver blev skrevet/lavet aftenen/natten før afleveringsfrist osv. Og alle mine gamle kolleger syntes, jeg var så struktureret på arbejdet :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, der kan man bare se, det havde jeg ikke troet ;-)

      Slet
  6. Jeg tænker tit at hvis man har rod i hovedet, har man brug for struktur omkring sig og hvis man har rod omkring sig har man struktur i hovedet.... ;-) Behøver jeg sige at jeg har struktur i hovedet, men ikke omkring mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pollyanna, hvad så hvis man har rod i hovedet Og rod omkring sig :-) Jeg har dog med alderen fået større behov for at have orden omkring mig, når jeg har meget inde i mit hovede

      Slet
  7. Det må da være herligt, at andre tror, du har mere styr på tingene, end du selv synes, du har. Det var da meget værre, hvis det var omvendt:-) Og måske har du mere styr på tingene, end du tillader dig selv at mene?

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, måske har jeg, det ville være dejligt :-)

      Slet
  8. En deadline betyder jo at man bare skal være fædig lige der... og ikke flere timer før.. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, du har ret, men når man gerne vil have andre til at læse med, så skal man være færdig inden deadline :-)

      Slet
  9. Enig med Inge, deadlines er det tidspunkt, hvor ting skal være færdige, ikke før. Jeg praktiserer det altid. Jeg håber og tror på, at du alligevel fik et godt resultat ud af det, du skulle lave.
    Min næste deadline er 1. maj, men fordi der ligger en påske imellem og har brug for andres input før jeg kan sige, jeg er helt færdig, så er der ikke helt så langt til 1. maj som tallet for dagen dato indikerer. Så jeg knokler lige nu :(
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. God fornøjelse Mette, håber du kan holde lidt påskefri. Og det var netop det med de andres input, jeg må undvære, når jeg er sent færdig :-)

      Slet