søndag, april 06, 2014

SØNDAGSTRYGENDE SØNDAGSFLYVENDE

Jeg var der præcis klokken otte, da centeret åbnede. Lidt efter lidt dukkede andre morgenduelige op og indtog deres positioner i forskellige maskiner. Hjemme igen nød jeg bevidstheden om, at kroppen var blevet arbejdet godt igennem. Boller blev lunet, bord dækket og jeg nåede morgenmad sammen med landmanden, inden jeg tog til gudstjeneste. Hjemme igen nød jeg, at jeg havde gjort noget godt for mig selv. Jeg nyder at være en del af fællesskabet om salmer, prædiken og nadver. Jeg kommer bare nærmest aldrig til gudstjeneste, fordi jeg allerhelst vil drysse rundt søndag formiddag. Lige nu slapper jeg af, armene kan godt mærke, at jeg har strøget 17 duge (og øget vægten i maskinerne), det er ikke just noget, der er godt for den dårlige arm, men jeg er snart i mål, tre duge mere, og jeg har en tom strygekurv.

Mens jeg havde en af mine pauser, lød et ordentlig brag fra vinduet. En fugl havde overset vinduet, formentlig i sin flugt fra en større fugl. Den lille fugl sad lige så stille og forskræmt inde ved muren. Landmanden hentede den ind, og vi satte den i en skotøjsæske, så den kunne komme sig over chokket. Senere da den kunne stå på benene, blev den sat ud på sålbænken, og et stykke tid senere fløj den sin vej.

Hvad det er for en fugl, er jeg sikker på, at nogen af jer ved. Og kære socialdemokrater, det var tilfældigt, at det blev en avis med regionsformanden i Nordjylland, som fuglen fik som underlag.  God søndag til jer.

P1070845

26 kommentarer:

  1. Kvækerfinke? Jeg er ikke sikker ... men jeg håber da, den efterlod en lille klat på billedet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg er heller ikke sikker, synes ikke helt det passer med en kvækerfinke. Og i gamle dage var jeg socialdemokrat, så pas på hvad du siger ;-)

      Slet
  2. Jeg siger også kvækerfinke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, jeg lytter men er ikke helt sikker :-)

      Slet
  3. Pas til fuglearten, og tomlen op for valg af klatteunderlag.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, altså det var ikke et bevidst valg ;-)

      Slet
  4. Du har da simpelthen for mange duge......
    Hvor er du sej til at passe din træning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, helt vildt mange duge, jeg anede ikke jeg havde så mange :-) De plejer jo bare at ligge i kurven og jeg bruger dem nærmest aldrig, kun mine juleduge. Og jeg kan mærke træningen gør godt, så det motiverer.

      Slet
  5. Hold op du har mange duge :o) Jeg har 3 (tror jeg) og bruger ofte den samme...!
    Har ikke styr på fuglearter, men synes valget af underlaget er det helt rigtige :o)
    Ha´ en skøn søndag Lene!

    Landmanden har nok også set F1 her til aften - Rigtig ØV for Mclaren Mecedes - Kevin og Janson!!!
    Kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina, de er samlet gennem 33 år, men jeg bruger også kun en :-)
      Og ja der er set fodbold og formel 1 hele dagen :-)

      Slet
  6. Fuglen er en bogfinke. Heldigt for den ( når nu uheldet var ude ) at I samlede den op, så en kat eller hund ikke tog den. Tager hatten af for at du gider stryge så mange duge, jeg har én liggende som jeg aldeles ikke kan få taget mig sammen til at stryge. Håber du også har haft en dejlig dag. Knus og forårshilsner fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fru Jensen, jeg har haft en god dag. Jeg hælder også til bogfinken, bortset fra at den ikke har det grønne på ryggen på de billeder jeg har set på. Og det var netop med tanke på Istvan at fuglen kom ind :-)

      Slet
  7. En stillids måske?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jannie, jeg hælder nok mere til bogfinken :-)

      Slet
  8. Jeg hælder også til en bogfinke, men en stillids er det ikke, dem har vi på fuglebræddet hver dag så den kender jeg. Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Lykke, så har vi samme hældning :-)

      Slet
  9. Det er en bogfinke-han. Prøv evt at sammenligne med billedet Fuglebilleder.dk havens fugle.
    Mvh Else Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Else Marie, der har jeg jo den grønne ryg :-)

      Slet
  10. Jeg aner ikke, hvad det er for en fugl :-)

    - men jeg ved, du ikke behøver være bange for at fornærme socialdemokraterne, der er næsten ikke flere tilbage af dem, har jeg hørt!

    Det var godt, at du og Landmanden kunne gi' fuglen førstehjælp :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Henriette, jeg fik lidt ondt af Ulla, for jeg synes ellers hun er en sympatisk kvinde, så det var altså ikke med vilje :-)

      Slet
  11. Godt I fik hjulpet den fortumlede fugl som jeg også tror er en bogfinke. Og Lene nu driller jeg for jeg ved jo at sprog, grammatik med mere er din store lidenskab - jeg har funderet over - mangler der ikke et S i midten af det første ord i din overskrift? ;-) KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Dril du bare Anette, jeg har også set fejlen :-)

      Slet
  12. Nøj, hvor har du m-a-n-g-e duge!! Det er vist 'bare' en sød bogfinke. Godt, den ikke sidder på en af de ny-strøgne duge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, der blev lukket forsvarligt ind til landmand og fugl. ikke nogen klatter på mine mange duge :-)

      Slet
  13. Manden sagde bogfinke og jeg vidste, at han har ret, men hvem vil give sig? Ikke jeg. Så jeg har hele sagen tænkt på, at jeg skulle ændre min mening her ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, jeg skal nok lade være med at sige noget :-) Det er møgirriterende at skulle give en påståelig mand ret :-)

      Slet