onsdag, maj 21, 2014

DE SMÅ TING

Det blev en dejlig eftermiddag hos min far, det var ikke den dag, hvor min far var særlig meget til sted, faktisk var han træt. Jeg nød dog alligevel at køre en lang tur med ham i det gode vejr. Vi satte os udenfor McDonald og nød isen i det gode vejr. I går blev en dag, hvor det var mere det at være sammen, der betød noget. Min far sang ikke med, når jeg sang, så tilbage på plejehjemmet sad jeg blot og holdt ham i hånden, mens jeg nynnede med på sangene fra den CD, jeg havde sat på. Pludselig klappede min far mig på hånden og smilede lidt. Lidt senere gjorde han det igen, og jeg tog det som et tegn på, at han godt vidste, at vi hørte sammen, og at han en gang var den, der passede på mig. Nu passer vi på ham, og det har jeg det godt med.

Efter aftensmaden var han træt, så jeg sagde farvel og kørte over til centeret ved siden af, her ligger foruden McD flere butikker, en frisør, et pizzeria og LOOP. Det blev en god oplevelse at besøge det LOOPcenter, instruktøren bød mig velkommen, og senere kom hun hen og spurgte, om hun måtte rette på mig. Det betød, at jeg for første gang virkelig kunne mærke, at jeg i “mavemaskinen” fik fat i musklerne. Et lille fif var nok til, at øvelsen blev langt sværere. Det har jeg savnet i mit vanlige center, de er super søde, men jeg vil gerne have en instruktør, der har øje for kvaliteteten af de øvelser, vi gør. Bagefter gik jeg ind i REMA for at købe vand, og stor var min overraskelse, da jeg fandt ud af, at de havde lækre smurte sandwichs og bæger med frisk udskåren frugt. Det blev aftensmaden på vej hjem til Nordjylland.

Hjemme på trappen stod en kæmpe flaske rødvin. Landmanden havde sendt et link til mit indlæg om Morten til Morten, og desværre havde ingen af os været hjemme, da han havde kørt ud til os i går med vinen. Den skal gemmes til sommerferien, hvor den sammen med lækker grillmad og solskin vil minde mig om, at det er i de små detaljer i hverdagen, at glæden ved livet findes. God onsdag til dig.

P1090106P1090108

9 kommentarer:

  1. Godt, at du kan nyde samvær med din far, selv om det går gradvist tilbage.
    En instruktør er guld værd, og åbenbart en beklagelig mangel i dit daglig-LOOP.
    Morten er også guld værd, og næsten dobbelt nu, fordi han er så betænksom og så hurtig til at sige tak til dig. Nogle flere af hans slags, og verden ville være bedre at leve i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg er også glad for at vi har fået den evne af vores forældre at kunne nyde nuet. Ja Morten og gode instruktører er det, der gør en forskel. I det hele taget folk, der tager deres profession alvorligt :-)

      Slet
  2. Hvor er du altså bare god til at få det bedste ud af dine besøg hos din far :-)

    SvarSlet
  3. Dejligt at din far, trods træthed, er nærværende ind i mellem.
    God onsdag hos dig Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, og et lille klap på hånden gør godt :-)

      Slet
  4. Hurra for Morten. Jeg kommer nok ikke til hans butik, - men jeg vil kigge efter "Mortener" i min nærhed, og gøre mig umage med at støtte dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er nemlig hurra for "Mortener" :-)

      Slet
  5. Jeg bliver altid så rørt, når jeg læser dine indlæg om din far. Hvor er det dejligt at se, at I passer så godt på ham og har respekt for ham også selv om det går tilbage med ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne,jeg er glad for at du synes vi respekterer ham og passer på ham, for det har han fortjent :-)

      Slet