tirsdag, maj 13, 2014

ENDNU EN GANG SPØRGER JEG: SMUK ELLER KLOG?

Dagen har været nervepirrende, fordi forældrene tog fejl af tidspunktet og derfor nåede at tro, at sygdom og manglende energi havde væltet sønnen på det værst tænkelige tidspunkt.

Juli 87013

Det var derfor en lettelse a la vandfaldsstørrelse, da sms’en tikkede ind, samtidig med at faderen ringede til moderen og fortalte resultatet. Sønnen er nu bachelor udi lærergerningen og det endda med næsthøjeste karakter. Så han er både smuk, dejlig og klog på mange måder. Nu mangler han et linjefags eksamen, og så kan han holde fri med god samvittighed, og jeg vil glæde mig til at drage til dimission i København endnu en gang. Stort tillykke fra den smukke far og den kloge mor.

juli 88014

28 kommentarer:

  1. Tillykke til og med din fantastiske søn -som er så heldig, at han ligner sin far og mor :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle, det er en kæmpe lettelse og glæde at han er bestået :-)

      Slet
  2. tillykke med det unge menneske, der er både smuk og klog, gad vide, hvem der får glæde og gavn af ham i skolen. Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, ja det bliver spændende at se :-)

      Slet
  3. Tillykke med det smukke - kloge - unge menneskes flotte resultat med de dejlige forældre - nyd glæden, det er så dejligt når det går vores børn store som små godt KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, fordi der har været mange forhindringer på vej til denne eksamen, så er glæden dobbelt stor :-)

      Slet
  4. Hvor kan jeg følge dig ud i de nervøse tanker....her går vi rundt om en tikkende bombe, som i morgen får at vide hvilke skriftlige fag der er trukket ud til studenter eksamenen...og i Aalborg går der en ung mand rundt, der ikke havde tid til vores besøg 2.maj hvor der var en eksamen der nu er vel overstået....det er SÅ hårdt at være forældre, men samtidigt også så lykkeligt at være forældre til unge kloge smukke mennesker....tillykke til jer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, åh jeg husker det, og jeg har også sagt til alle mine kolleger med små og halvstore børn; man holder aldrig op med at bekymre sig :-) Tillykke til Jeppe og pøj pøj til Ditte :-)

      Slet
  5. Stort tillykke med jeres kloge og smukke unge mand.. Er sikker på han ligner både sin mor og far. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, det mener jeg også ;-)

      Slet
  6. Stort tillykke, jeg mindes 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette, åh ja du har været gennem det nogle gange :-) Men nu er de færdig med deres uddannelse, så bekymrer jeg mig ikke mere (ha som om!) :-)

      Slet
  7. Tillykke til både ham og jer. Det er så dejligt, når det hele ender godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var vist lidt træt i går aftes. Jeg plejer jo ikke at holde mig helt anonym :)
      Sig til, hvis du får et par minutter til overs i Staden :)
      Mette

      Slet
    2. Mette, dejligt at du giver dig til kende ;-) Jeg siger til, tak :-)

      Slet
  8. Tillykke med det flotte resultat. Så håber jeg, han får lov at prøve kræfter med faget med det samme, - og at han er frisk på at kaste sig ud i ny skolereform på en forvirret arbejdsplads. Vi talte lige om i går, at det må være ekstra svært at være ny i år. Det er nemlug også svært at være "gammel" lærer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, ja det må være svært at være lærer lige nu midt i alt det nye. Han er meget i tvivl om han overhovedet vil være lærer, men hvis, så bliver det nok efterskolelærer. Det er også der, vi andre kan se, at hans stærke sider rigtig kan blive udnyttet.

      Slet
  9. Tillykke med Sønnen !!

    SvarSlet
  10. Stort tillykke til jeres smukke og klog søn :-)
    Efter dine korte beskrivelse af ham, er jeg sikker på, at han vil kunne blive en lige så god lærer som ham, Anna har - alle elsker ham, både børn og forældre. Gid der var flere som ham - både i DK og i UK.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, det er dejligt med lærere, som er elsket og respekteret :-)

      Slet
  11. Tillykke til sønnike. Og forældre :)

    SvarSlet
  12. Tillykke med bachelorsønnen. Jeg håber, han finder sin hylde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, det håber jeg også :-)

      Slet