lørdag, maj 10, 2014

HVOR SKAL MAN STARTE?

Der er masser af billeder fra min tur. Jeg husker bedst oplæg til konferencer, hvis jeg tager billeder af powerpointslides, de skal nu lægges i små mapper, og i den proces får jeg tænkt mere over oplæggene, og om der skulle være noget, jeg skal søge mere viden om. Det sker dog ikke i denne weekend, den er helliget landbruget og familien. Heldigvis har jeg en fridag på mandag, som kan bruges til det.

P1070936P1070937

Derudover har jeg også nået at se Nice og taget billeder. Jeg bruger jo min blog som en dagbog, og allerhelst vil jeg gerne skrive samme dag, men det var jeg for træt til, når jeg sent på aftenen kom til hotelværelset. Så hvor skal jeg starte?  Måske bare med min udsigt fra hotelvinduet. Over for lå museet for moderne kunst og biblioteket, oven på biblioteket var der anlagt en have med skulpturer. Den havde jeg planlagt at skulle opleve torsdag, hvor mine to kolleger tog hjem (jeg havde fået penge fra en anden fond end dem og kunne derfor tage hele konferencen med) Der var så bare et aber dabei: torsdag var haven lukket, snydt! Så jeg måtte nøjes med at sanse den fra mit vindue og ved at gå rundt om den.

P1080541

P1080964

Jeg skal helt sikkert tilbage til Nice, men ikke i juli og august. Ifølge min taxachauffør til lufthavnen er byen totalt overbefolket i de måneder. Det tror jeg på, for jeg synes, der var mange mennesker i byen nu.

Heldigvis skinner solen uden for min dør, vinduerne har stået åben her til morgen og jeg har plukket rododendrongrene til vasen til morgenbordet(som jeg dog ikke kan forlige mig med, at det er den korrekte måde at stave rododendron på, jeg savner et h). Lidt sommerferiestemning kan der godt snige sig ind, selv på en ganske almindelig hverdagslørdag i mosen. God lørdag til dig.

P1070938

6 kommentarer:

  1. Jeg troede, at Akropolis var i Grækenland ;-)
    Jeg vil også helst have et h i den busk, men når nu jeg med foragt forkaster argumentet "jeg synes det ser bedre ud" i andre sammenhænge, så jeg hellere lade være med at bruge det :-)
    Den mand må have en meget firkantet tankegang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja og salene var opkaldt efter græske guder og muser. Det burde jeg have undersøgt, hvorfor kongrescenteret hed sådan :-)
      Vi må hellere være konsekvente og holde os til korrekt stavemåde her, når nu vi spotter fejlene andre steder :-)
      Firkantet tankegang ;-)

      Slet
  2. Velkommen hjem igen, lyder til, at det har været en dejlig tur, du har haft :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette, det var en herlig tur. Har du været i Gug? Jeg håber på at komme der i morgen.

      Slet
  3. Håber på at turen går til Gug i dag, kan forhåbentlig lokke mellemste og bøllefrø med 😘

    SvarSlet
    Svar
    1. Jette, jeg kom så ikke af sted. Jeg blev vist ramt af forsinket jetlag ;-)

      Slet