torsdag, maj 08, 2014

MENS TÆERNE BLIVER LUFTET

ved den franske altan, nyder jeg den lette brise, lydene fra den franske ungdom over i tagparken og bilernes summen neden for vinduet. Jeg klarede at få fortalt om mit projekt, og jeg klarede også at fokusere på, at jeg ikke behøvede at gøre det på samme måde som de andre, så jeg var rolig og improviserede også lidt. Det var en god fornemmelse. Hovedet er fyldt med både nyttig og unyttig information, som først finder deres plads, når jeg kommer hjem. 
Jeg klarede også at stå op i morges og løbe en tur ned til vandet, det var dejligt og gav mig en god fornemmelse, især efter at have spist et utal af lækre kager i dag i tepauserne.


Mere nåede jeg ikke at skrive i går aftes, før mine kolleger bankede på døren. Det var tid for at finde aftenens spisested. Nice er en fantastisk by, vi har gået på kryds og tværs af den gamle bydel, vi har også været på shopping i den nyere del af byen, bl.a i Gallerie Lafayette (jeg er af sted med en vaskeægte shopper) vi købte dog ikke noget. Den første dag hernede skulle vi først starte på konference om eftermiddagen, og aftenerne benyttes til at gå lange ture, så faktisk har vi kunnet nå både konference og sightseeing. Vi bor tæt på det hele, 3 minutters gang til konferencen, 5 minutters gang til den gamle bydel, 10 minutter til vandet, det er helt perfekt.
Efter at have sovet to nætter uden at vågne en eneste gang er jeg nu tilbage i gammel rytme med at vågne tidligt. Så med vinduet åben og dermed et lydtapet af tidlige morgenbilister ligger jeg i sengen og skriver. 



Mens jeg venter på, at billederne fra gårsdagens morgenløbetur bliver uploadet, studerer jeg dagens program. Nogle gange er det som at købe på nettet, man tror, man har fundet det helt rigtige, og så viste det sig at være noget helt andet. I dag gælder det viden om trombolyse, men som en af vores overlæger sagde i går, da jeg ikke syntes at jeg fik så meget nyt med: det er jo fordi vi er godt med. Og det er også den fornemmelse, jeg stod med, efter at have hørt om de forskellige projekter fra sygeplejerske/terapeut sessionen i går. Se det er jo en god viden at rejse hjem med. God dag til dig

20 kommentarer:

  1. Åh suk... Nice er en af mine yndlinge. Du er heldig at du kan kombinere byen, samvær med gode kolleger og ny viden. Det er da en cocktail, der er værd at drikke :-)

    Fortsat rigtig god dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liselotte, jeg kan godt forstå du er vild med Nice :-)

      Slet
  2. Tænk hovr meget du giver og hvor meget du får med hjem ! Sikke en oplevelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, det er en oplevelse, lige nu har jeg dig en nedtur over det faglige udbytte, men det går nok over igen :-)

      Slet
  3. Ja, nogen gange skal man væk hjemmefra for at se, hvor godt det går der hjemme:-) Men det er selvfølgelig altid mest spændende, hvis der også er nyt at lære.
    Også jeg er hjemmefra - sover for 2. nat i Karlskrona, som er i den østlige ende af Region Syd. Fortsat gode dage til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte og i lige måde :-) Jeg ville rigtig gerne have noget nyt med hjem, men sådan er det så ikke, lidt har jeg dog.

      Slet
  4. Det kan umuligt være en 100% vaskeægte shopper, hvis I slet ikke købte noget ;-) Lyder til at være det perfekte mix af faglighed, hygge - og god beliggenhed. Dejligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, alt blev undersøgt, men var ikke lige det der passede shopperen, men i dag er hun vist gået amok. Jeg var dog ikke med :-)

      Slet
  5. Du har det godt, kan jeg læse - dejligt at der er plads og tid til det hele.
    Og faktisk temmelig betryggende, at du måske ikke får så megen ny viden med hjem - det vælger jeg, lige som din overlæge - at se fra den lyse side :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og det sidste skal jeg huske at sige til mig selv :-)

      Slet
  6. Du oplever da rigtig mange forskellige ting. Herligt med sådan et lille afbræk fra hverdagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det har været gode dage i solen i en skøn by :-)

      Slet
  7. Hvor er det godt, at der også er tid til hygge ved siden af fagligheden. Det ser absolut ikke ud som om, der er noget galt med omgivelserne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, der var oerhovedet ikke noget galt med omgivelserne, jeg skal tilbage til Nice igen :-)

      Slet
  8. Jeg siger også som de andre: glæd dig over, at I er så godt med i dit team, at du ikke får noget nyt med hjem. I er langt fremme og det er da rigtig dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg glæder mig også, jeg ville bare så gerne have noget nyt med hjem, men lidt har vi også med :-)

      Slet
  9. Huh, som jeg vil glæde mig. Jeg skal besøge Nice til september.
    Var jeg i din situation, ville jeg være pærestolt over at være så godt med fagligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kisser, glæd dig, jeg vil gerne tilbage til NIce igen. Og jeg er jo også så stolt af min afdeling :-)

      Slet
  10. Igen nogle skønne billeder fra Nice. Og du fik løbet - super! Gallerie Lafayette har jeg "kun" besøgt i Berlin, men der var mange og flotte sager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, jeg fik løbet, det var lækkert :-)

      Slet