søndag, maj 04, 2014

SØNDAGSGLIMT

Kornmarkerne lyser ikke grønt mere, nattefrosten har fået markerne til at fremstå gule og visne, men de skal nok grønnes igen.

Fredagskoncerten gik godt. Kirkerummets akustik, sangglæden og sangformåen samt et skønt publikum gjorde, at det blev en eksplosion af livsglæde.

Weekendens arbejde er gået godt, jeg er taget hjem med en god fornemmelse.

Solen skinner dejligt ind gennem vinduerne, og jeg har nydt eftermiddagsteen i en solstråle, ikke udendørs, for jeg har tilsyneladende leget lidt for meget sommer de sidste par dage i for lidt tøj, så nu skal forkølelsen tages i opløbet.

Må du finde en solstråle, der kan varme dig. God søndag aften til dig.

P1070931

10 kommentarer:

  1. Solstrålerne kan heller ikke rigtig varme udendørs i dag hos os, så vi er også blevet inde i stuerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, der er koldere end man tror udenfor :-)

      Slet
  2. Det har ikke været særlig varmt, men i en god lækrog var det dejligt i dag.
    God søndag aften hos jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, en god lækrog er dejlig, men ude i haven er der koldt :-)

      Slet
  3. Jeg har arbejdet mig til varmen udenfor, både ved en løbe og ridetur, når jeg ikke har siddet begravet i bøgerne... Lyder som en fin weekend - god søndag aften - hilsen Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina, selv om jeg arbejdede i haven blev jeg alligevel kold i fredags :-)

      Slet
  4. Vejret er lidt lusket - det ser varmere ud, end det er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det er nemlig lusket og jeg mærker det allermest ved når jeg så tager varmt tøj på, for så bliver det tydeligt at kroppen længtes efter det :-)

      Slet
  5. Vi nåede heldigvis ikke af få mere end en smule rimfrost i denne omgang. Men det var nok til at farve de juletræsknopper gulbrune, som havde vovet sig et par dage for tidligt frem.
    Det bliver spændende om det går.

    SvarSlet
    Svar
    1. Farmer, ja juletræer er nok mere sarte end kornet, jeg håber for jer, at de ikke tager skade.

      Slet