mandag, maj 05, 2014

VORES FORUNDERLIGE HJERNE

Der er så meget vi ikke ved – om hjernen. Der er meget vi ved – om hjernen. Når man bliver ramt af en blodprop eller blødning i hjernen, så afhænger skadens omfang ikke blot af det område, der er blevet ramt i hjernen, men også af den person, der er blevet ramt. Nogle finder veje, som andre farer vildt i. Nogle har hjernemæssigt en større kapacitet at trække på. De næste fire dage bliver jeg forhåbentlig lidt mere klog på den nyeste viden inden for apopleksi. Jeg glæder mig og jeg er også spændt. Sidste gang havde jeg problemer med at forstå franske, kinesiske, tyske og andre ikke-engelske doktorer, som på ti minutter skulle nå at fortælle om deres studie på engelsk. Jeg håber, jeg er blevet bedre til det engelske, og jeg håber, de er blevet bedre til det engelske. Høreapparatet kommer i hvert fald med i kufferten.

Min hjerne har besluttet, at det må være nok med fire timers søvn i nat, så nu har jeg fået repareret noget tøj, jeg vil have med. Nu vil jeg gå videre med dagens program, det kan vist ikke betale sig at prøve at sove igen. Jeg må sove i flyet i aften. Min computer kommer med, så måske dukker der stemningsrapporter op fra Nice i løbet af ugen, ellers må I have en dejlig uge.

P1070930

16 kommentarer:

  1. God tur. Det skal nok blive spændende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, det håber jeg også :-)

      Slet
  2. Også et ønske om en god tur herfra.

    SvarSlet
  3. Det lyder rigtig spændende, men vi andre må jo vente, til de nyeste bliver offentliggjort - eller det er måske allerede sket i nogle tilfælde? Under alle omstændigheder: Rigtig god tur. Din hjerne har måske lært noget om at opfatte besynderligt engelsk sidste gang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rasmine, jeg håber min hjerne er blevet bedre, jeg har i hvert fald læst flere artikler på engelsk nu :-)

      Slet
  4. Rigtig god tur Lene, er sikker på det bliver en skøn oplevelse. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, det tror jeg også :-)

      Slet
  5. Rigtig god tur både fagligt og socialt. ;-)

    SvarSlet
  6. Ih, ha' en super tur! Mit gæt er, at du ikke får tid til en eneste stemningsrapport ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruen i midten, lad os nu se om jeg glemmer alt om stemningsrapporter :-)

      Slet
  7. Det er især kineserne, der kan volde sprogligt besvær, synes jeg - og japanerne. De har problemer med nogle af vores konsonanter, så det kan komme til at lyde særdeles underligt.
    Det skal nok gå altsammen alligevel - rigtig god tur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, asiaterne lyder speciel på engelsk, men det var faktisk franskmænd og tysker, der var de værste, de mumlede og talte så hurtigt. De var jo "gode til engelsk" ;-)

      Slet
  8. Hav en god og inspirerende tur. Ofte får man lige så meget ud af at se posters og tale med kolleger ande steder fra, som man gør af at lytte til præsentationer. Det engelske fagsprog kræver megen koncentration, så jeg må ofte satse på at de har lavet gode slides, som kan hjælpe mig med at forstå hvad det handler om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laura, jeg vil prioritere med hård hånd i år. Det skal være emner, som har relevans i praksis og så netop få set nogle posters. Jeg har brugt at tage billeder af slides, så jeg hjemme kan kigge nærmere på det :-)

      Slet