torsdag, juni 19, 2014

PÅ TRE TIMER

kan man nå meget. Vi nåede at gå en tur op på bakken med den smukkeste udsigt, vi nåede at snakke visioner for vores afsnit, vi nåede at snakke andre faglige snakke, vi nåede at hygge os sammen, og vi nåede den skønneste tre retters menu med en dessert, som jeg gjorde mit bedste for at udrydde. En dejlig aften med fagligt indhold sammen med tre kolleger.

20140618_18221320140618_182203

Nu er det fridag med mange punkter på listen. Blandt andet sidder jeg nu med kontaktlinser OG en læsebrille. Jeg vil lære at kunne bruge kontaktlinser, og så må jeg acceptere, at jeg formentlig på grund af bygningsfejl er nødt til at have læsebrille på til computerlæsning og alt det med småt. Bilen skal også på værksted, jeg skal have tjekket mine høreapparater, det er ikke sådan med gamle biler og damer, omend bilen kun har fire år på bagen, det kan man ikke just sige om damen. God torsdag til dig.

20140618_205742

14 kommentarer:

  1. MUMS... jeg ku' altså godt ha' hjulpet dig med den dessert.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, de andre måtte nøjes med at kigge på, hvis du og jeg var sammen :-)

      Slet
  2. Biler ældes desværre omkring 20 gange hurtigere end os damer - til gengæld bruger de (bilerne) hverken kontaktlinser eller briller :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, så sandt, så sandt :-)

      Slet
  3. Det var dog en fantastisk udsigt! Har du den 'i baghaven'? Hvis jeg havde det, så havde jeg konstant en havestol stående deroppe :) og min familie ville vide, hvor de skulle finde mig.
    Den dessert ser rigtig lækker ud. Måske jeg skulle prøve mig ud i den slags på søndag, hvor vi holder kombineret-far-datter-fødselsdags-brunch-og-senere-kagebord for familien. Selvfølgelig ved siden af alle de traditionelle fødselsdags-kager, som jo skal være der. Den ser glutenfri ud, så den må falde i god jord hos nevø og niece :)
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, næh det er i min chefs "baghave" med udsigt over Limfjorden :-) jeg sagde også at jeg ville sidde hver aften på bænken deroppe ved den Green (det er på en golfbane) med min tekop.
      Desserten bestod af en marengsbund, is i tynde skiver, flødeskum oven på og så jordbær og blåbær som pynt.

      Slet
    2. Det er nok godt det samme, at det ikke er i din baghave, for ellers ville du ha' mig rendende hele tiden ;o)
      Desserten er noteret på listen over ting, der skal købes ind til. Mine forældre har også lige meldt deres ankomst søndag, så den sjællandske side får jysk islæt på søndag.
      Mette

      Slet
    3. Mette, du skal da være hjertelig velkommen :-) God fødselsdagsweekend med de to fødselarer.

      Slet
  4. Jeg er bestemt også til desserter, og skal helt bestemt lave en Pawlova (australsk marengsdessert) med flødeskum og masser af jordbær, når vi får besøg på lørdag af datter, svigersøn og 2 dejlige voksne børnebørn. sommerknus Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, uhm det lyder lækkert. God sommerlørdag til jer :-)

      Slet
  5. Jeg sidder og læser dine ord og ser dine flotte billeder af naturen. Og pludselig er fokus flyttet og vil får bare lyst til is og frugt :-)
    Jeg er slet ikke ked af min alder, men jeg er i den grad ked af mit syn. Og det kan vi desværre ikke få fikset på et eller andet værksted, som vi kan få lavet vores biler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, den var også lækker, den dessert :-) Og nej synet kan vi desværre ikke få fikset, normalt tænker jeg ikke over at jeg bruger briller, det er efter at jeg har fået høreapparat, at jeg bliver generet af de to i kombination.

      Slet
  6. Let, enkelt og utroligt velsmagende - ser den ud til. Jeg må prøve den, inden jordbærsæsonen slutter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, kombination af is, flødeskum, marengs og de søde bær var super velsmagende :-)

      Slet