torsdag, august 14, 2014

EN SOLSKINSTORSDAG

De lover regn senere i dag, men lige nu nyder jeg solens lys, mens jeg rydder op og brygger te. Jeg skal på langfart i dag inden aftenvagten, det er min hverdagsuge hos min far, så jeg smutter ned til ham et par timer sidst på formiddagen. Aftenvagten i går var den diametrale modsætning til de sidste mange ugers vagter. Der var fire patienter! Og der kom ingen nye i vagten, jeg blev kaldt til trombolyse en gang, men der var ikke tale om blodprop eller blødning i hjernen, så efter en times tid i røntgen sendte jeg patienten videre til medicinsk modtageafdeling. En kollega afspadserede, men vi andre var nødt til at opretholde vagtberedskabet, vi har før set, at vi pludselig har fået 4 patienter lige oven i hinanden. Inden vi gik ud af døren ved midnatstide, kom der melding om en patient, så nu er jeg spændt på, hvordan afdelingen ser ud i aften. De få patienter vi havde, havde alle besøg af pårørende hele aftenen, så vi sørgede for de ting, vi skulle og lod familierne i fred til at være sammen og finde vejen i det nye liv. Til gengæld fik vi så skrevet overflytningsnotater og for mit vedkommende indkaldelse og forberedelser til et netværksmøde, som skal afholdes hos os. Nu vil jeg nyde en kop te, inden bilen sætter kurs sydpå. Må du få en dejlig solskinsdag.

P1010021

22 kommentarer:

  1. Man har lov at være heldig - og det er jo kun glædeligt på alle måder, at I ikke har for travlt på jobbet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym, glædeligt på alle måder :-)

      Slet
  2. Lyder rart med en rolig vagt med plads til at få ting gjort og på plads. og hvor patienter og pårørende har ro til det, som er deres lige nu. Og tak for et smukt foto. Jeg elsker hvide blomster og smukt med dråber på. Må også denne din dag dag have et fundament at ro.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ilse, ro som fundament er et dejligt indre billede, tak :-)

      Slet
  3. Lene - det må have været en dejlig afveksling med en rolig vagt og jeg gætter på at du sagtens kan leve med at det gentager sig i dag. Håber du får en dejlig tur til din far og god arbejdslyst. KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, vagten gik godt men ikke så rolig :-)

      Slet
  4. Dejligt at der også er meget stille og rolige vagter ind i mellem.
    God torsdag hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er godt for meget med sådan en rolig dag, og tak. Jeg glæder mig til at vi ses på festivalen :-)

      Slet
  5. Dejligt, at der også er stille dage ind i mellem, så I kan lade batterierne lidt op igen. Håber, du får et hyggeligt besøg hos din far :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fruen i midten, vi havde en dejlig dag sammen, min far og jeg :-)

      Slet
  6. Godt, at det er blevet knapt så hektisk på jobbet :-)
    Håber det gik godt hos din far.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, jeg havde en god dag hos min far, han bliver dårligere, men er alligevel skøn at være sammen med :-)

      Slet
  7. I dit job veksler belastningen sørme meget; det må lidt svært ikke på forhånd at vide, hvordan arbejdsdagen bliver?

    Havde du en god dag med din far?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, og derfor ryster jeg også på hovedet af de kontorfolk, som tror vi kan planlægge os ud af travlhed og hektiske perioder. Vi havde en god dag, tak :-)

      Slet
  8. Det er da godt, at I kan have den slags dage på arbejdet ind imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, den var tiltrængt :-)

      Slet
  9. Godt at det innimellom gis litt pustepause på jobb. Så orker man at det "koker rundt ørene" andre ganger også.
    Ha en riktig fin augusthelg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Elisabeth, vi har ikke så mange stille perioder mere, men de er tiltrængte :-)

      Slet
  10. ... og I kunne godt huske at have god tid til patienterne ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det kunne vi. Vi skulle minde os om at de skulle have lov til at være sammen med deres familie :-)

      Slet
  11. Det er dejligt med en vagt af de rolige. så er det med at benytte sig af al den tid, til masser af praktiske to do der ikke lige vil være tid til ellers.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, det gav nemlig luft til alt det andet :-)

      Slet