søndag, august 03, 2014

LYN OG TORDEN

Det bragede løs, lynenes lys var nærmest ved siden af os. Jeg følte mig lille og meget taknemlig for at være indendørs. Det er stadig lummervarmt indendørs, den konstante varme har sat sine spor i mure og tag, det er allerskønnest udenfor, men mens regnen var på sit højeste, kunne man ikke finde læ nogen steder, regnen stod ind under halvtage og satte tagrender på en noget nær uoverkommelig opgave. Nu er luften frisk, på radaren kan jeg se, at regnen vil vare ved noget tid, så ingen gåture lige nu. Jeg skulle nødigt risikere at møde et enkelt vildfaren lyn.

Ude på den svedne græsplæne tripper en vipstjert rundt, den må føle sig som i himmel, konstant hiver den regnorm og insekter op af jorden og mæsker sig i dem. Den stille lyd af regn, der drypper ud af nedløbsrøret kombineres med smuk klavermusik, som landmanden har fundet på sin iPad. Der er helt stille udover de lyde. Søndagsstilhed.

Lac de Roselend, de franske alper 2014

6 kommentarer:

  1. Skønt med lidt sommerregn. Men lummert er det stadigvæk også her i Østjylland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, og lummert er det også stadig her :-)

      Slet
  2. Vi fik kun regn natten til søndag - lidt. Vores sene morgenmad ved lidt efter 10-tiden fik vi udenfor med buldren i det fjerne, men INGEN regn. Jeg håber, I fik lidt lindring fra lummervarmen - vi venter stadig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg synes der stadig er lummert, men lidt køligere til natten :-)

      Slet
  3. Her i Hvidovre kom regnen ved midnatstid ledsaget af et gigantisk tordenvejr. Det var så skønt, og jeg nød det ved det åbentstående vindue, for det var slet ikke til at sove ved al den herlige larm, det gav.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det var også flot mens det stod på. Jeg kan godt forstå du ikke kunne sove :-)

      Slet