søndag, august 24, 2014

MÅSKE EN ANDEN OVERSKRIFT?

Sidste indlægs overskrift kom i den grad til at passe på aftenvagten. Den startede ellers stille og roligt, så roligt, at vi overvejede at sende en af assistenterne hjem, men godt vi ikke nåede det, for pludselig endte vi med en helt anden situation, og den ansvarshavende og jeg som trombolyseansvarlig endte med halvanden times overarbejde. Det har påvirket søvnlængden, jeg kan ganske enkelt ikke sove længe, og har derfor taget dyne og pude ned ind i sofaen. Her ligger jeg og zapper rundt på computeren. Først lidt seriekigning i den absolutte lette ende (helt ærligt hvis man skal bruge læger og sygehistorier, må man godt researche lidt, men det giver da et herligt grin, når man kan kurere en lammelse efter flåtbid ved at fjerne flåten!!!). Så læser jeg om vandreture i Cinque Terre og er nærmest hoppet på flyveren for at gå blandt vinmarker, bjergbyer og middelhavet. Så surfer jeg rundt i bloglandet, jeg kan ikke holde fokus, men sådan må det være en tidlig søndag morgen, som jo slet ikke er så tidlig, men for en, der først var hjemme efter klokken et i nat er det tidligt.
Om lidt vil jeg lave te, men lige nu surfer jeg videre. God søndag til dig.

Nu skal jeg snart til at bruge mit kamera igen, for mobilen gengiver slet ikke den smukke bukets farver.


8 kommentarer:

  1. God søndag til dig også - og selvom din telefon ikke er så god til at tage billeder fornemmer man alligevel sagtens hvor smuk din buket er!
    :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kong Mor, den er så smuk i farverne :-)

      Slet
  2. Det var virkelig smart, det med flåten! Tænk, at der ikke er flere der ved det ;-)
    Det der Cinque Terre har vist bidt sig lidt fast? Der er altså også bare smukt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja tænk, vi kunne spare masser af penicillin og mennesker, der skal have genoptræning :-) Den drøm om CT har været der i flere år, og dit billede var med at skubbe til den igen

      Slet
  3. Det er nu godt arbejdsdagen ikke kan planlægges hos jer. Hvis den kunne, så ville ønsket nok nærmere være at patienten slap for at komme forbi.

    Søvnunderskud melder sig straks hos undertegnede, og ser jeg ikke er alene om det. Koncentrationen (at holde fokus) er også en af de første tegn, Jeg har så svært ved at indhente den forsømte søvn, Har aftner hvor det ikke er muligt at finde roen. Krydser fingre for du finder roen snart.

    En smuk buket på min skærm.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, vi talte lige med en pårørende i går aftes om hvor rolig der var på afdelingen, og blev enige om at det var godt for dem, der slap for en apopleksi,

      Slet
  4. Jeg er vild med historien om flåten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, ja tænk hvis vi levede i en serie, så kunne alt ordnes i et snuptag :-)

      Slet